Kikade på katter till salu på buke...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare MissDaisy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 028
M

MissDaisy

Det var 2 randiga bröder, kika gärna på bilden stod det,,,
Vilken bild sen, en liten pojke som försöker hålla ett gäng ungar och minst 2 hänger i strupgrepp,,,,,,
Snygg bild om man vil sälja katter????? :crazy:

Usch, jag såg den nu också. :mad:
Man ser ju hur de små kissarna spjärnar emot för att de vill ner och att de hänger i bara halsen. :(
Kunde de inte bara tagit en bild på dem när de ligger och sover tillsammans?

ugh jag såg oxå den, typiskt att föräldrar alltid ska tycka att deras ungar är så SÖTA när dom gör något att de inte ser till djurets bästa, plus att man ser ju knappt kissarna....

Ännu värre tycker jag det är att de "säljer" katter för 1 kr/tassen, hotar med avlivning och tillåter annonser med kattungar under 12 veckor. :cry: Det gör att jag inte ens läser de där annonserna längre för jag tycker det är så hemskt. Jag varnar alla kattbekanta för att annonsera där med, skulle aldrig vilja stödja sånt och tycker att det är mycket konstigt att Buke gör det. Men jag vet inte, kanske är ett kattliv inte värt så mycket engagemang.

Men det kan ju inte vara förbjudet att annonsera ut kattungar under 12 v. Det betyder ju inte att dom säljs innan dess. Jag annonserar ut mina ungar redan när jag sett kön och färg, senaste kullen blev det när dom var 2 dygn gamla.

De flesta som annonserar på annonssidorna gör det inte i "förväg" utan för att sälja på en gång. Enklaste sättet att undvika att de säljs innan är ju att de som annonserar måste skriva att de levereras vid 12 v som tex Blocket har (inte för att det följs men..) Så kan ju även du göra för att fler ska förstå vikten av 12 v. Tror att det är för att det krävs ansträngning som den reglen inte finns. Katter är ju inte värda så mycket så då behövs det ju inte så mycket ansträngning :mad:

*lånar knapp*

Vissa skriver att dom måste sätta ut 100kr som pris eftersom
det är policy? Då börjar jag undra, ger dom bort katterna
eller vad? Dom skiter säkert helt i vem som tar hem katterna.

Jag är nybörjare med katter men när jag ser sånna annonser
och där dom säljer katterna vid 8 veckors ålder har jag lust
att ringa och läxa upp dom! :mad: :devil:

Jag skriver iofs att dom säljs efter SVERAK's regler, vilka är 12 v bl.a.
Men jag är ändå kluven till det, tror att det kommer skrivas en sak och göras en annan. Men visst kan man försöka.

Som uppfödare så är det ju ett utmärkt alternativ. Då inkluderar det ju 12 v. Huskattssäljare kan ju inte göra det. Jag tycker att det är bättre att de måste skriva 12 v som regel. Då vet de iallafall om det och köparna kanske (mot förmodan) förstår vikten av det också. Huskattssäljare överlag är ju ruskigt okunniga så oftast vet de inte ens om vad som är bäst för katten. Står det 12v överallt så kanske folk börjar fundera varför.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 189
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka