Bukefalos 28 år!

king series

cillaj

Trådstartare
Hej.
Nu har jag köpt mej en sadel av äldre modell det står KING SERIES på den det är en lädersadel.:laugh:Är det någon som vet något om denna typ av sadel?
Ska lägga ut foto på den sen...
 
Sv: king series

Min bog (Charlene Strickland's Tack Buyer's Guide, copyright 1988) navner "Saddle King" som en rimelig mærke. Men jeg ved ikke om de laver King Series.

Der er en del forskellige King sadler idag. Har ikke selv kendskab til dem, men vil tro at de fleste er en lavere kvalitets sadel. Det vil sige, bedre en "pap" men ikke top kvalitet.

Dem jeg kan finde idag med google sælges ny for omkring $400, og det betyder at de er billig sadler. Det vil ikke siges at de er pap--det ved jeg ikke, da jeg har ikke set ordentlig på dem. Prisen sammenlignes med en Courts sadel (en mærke vi selv har en af, og ved er rimelig godt), som koster ca. $1500. Eller med en Black Mesa Custom Saddle for $3300 (Ugly Betty).

Men mange gang er de ældre sadler en bedre kvalitet end de nye. Også fordi de værste af dem er for længst faldt fra hinanden og blevet smidt ud.

Men jeg har ikke haft held med at finde ud af hvem laver dem eller hvor deres bom kommer fra. Ved heller ikke hvor gammel en sadel du taler om.

Men lig en billed ind hvis du kan og det kan være at vi kan i det mindste hjælpe dig finde ud af hvilken type sadlen er.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
520
Senast: pajaztar
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 484
Senast: SiZo
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 828
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Har en äldre person som inte har många år kvar till pensionen som drar på sej offerkoftan så fort hen inte gör som "hen ska" Oavsett vad...
Svar
8
· Visningar
1 213
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp