Bukefalos 28 år!

Kissandet fortsätter

M

mizzcat

Som en del kanske minns har vi haft en massa kissande och bajsande utanför lådan. Vi var säkra på att problemet var ena hankatten Sigge, för några veckor sedan tog vi bort honom men nu är vi inte lika säkra längre?! Det höll upp en vecka men sedan började det igen, och nu har vi tagit den kvarvarande hankatten på bar gärning flera gånger. Han bajsar och kissar nere i hallen, nu dom senaste två dagarna har han bara gjort det där nere och ingenting i lådan. När man går dit och försöker putta in honom i lådan (vi ställde en låda där ett tag men det hjälpte inte) så sitter han bara kvar som om det var rätt det han gjorde. Han verkar inte förstå att han gör fel! Den här katten har ALDRIG gjort såhär innan, utan alltid varit jätteduktig med att gå på lådan trots sandbyte osv.

Igår städade vi kisstället med klorin och sen med såpa. Rengjorde båda lådorna och satte ny sand. Ändå imorse när jag steg upp så var det kissat och bajsat i hallen.

Vad ska vi göra? Jag orkar inte ta bort en till frisk katt, tänk om han gör det pga att dom andra katterna är dumma med honom? Jag tror han kissar där nere för det luktar kiss, men hur får man bort det? Det är plastmatta men det har sugit in kiss i trälisterna antar jag och då känner han ju det.
 
Sv: Kissandet fortsätter

Klorin är inte bra att städa med, katter tycker ofta om den lukten.

Avlivade ni en katt för att ni trodde det var den som bajsade pågolvet?
 
Sv: Kissandet fortsätter

Läs mina andra trådar.

Vad ska jag städa med istället för att dom inte ska tycka om lukten?
 
Sv: Kissandet fortsätter

Testa att tvätta med ättiksprit eller liknande, det brukar få katterna att sluta kissa på det stället.
 
Sv: Kissandet fortsätter

om du har lådor med tak kan det vara att han tycker det blir för trångt där inne.kan du inte sätta en låda på stället där han kissar o se om det hjälper.prova tvätta med ättika det tar bort lukten bättre än klorin.lycka till.
 
Sv: Kissandet fortsätter

Klorin har någonting i sej som påminner om kissdoft och vissa katter tycker att där det luktar kiss = där kissar man.
Citron har jag hört ska vara bra, det finns ju rengöringsmedel med citron i (pröva!).
Sen kanske det är så att han har fått det till en vana, att kissa och bajsa där -han ser inte det som ett golv utan som en toalett.
 
Sv: Kissandet fortsätter

Det är det jag är rädd för att han tror att det är en toa. Nu har jag rengjort med ett annat medel och sprejat fyspray överallt där han har kissat.
 
Sv: Kissandet fortsätter

Nått som tar bort kisslukten är Fenom, rengöringsmedel som finns på vissa livsmedelsaffärer och färgaffärer.
 
Sv: Kissandet fortsätter

Ska åka och se om jag hittar det nånstans, tack för tipset!
 
Sv: Kissandet fortsätter

Jag köpte det i pulverform på Coop Forum. Smidigt och drygt. Och luktar inte speciellt mycket i sig, det gör ju ganska många andra rengöringsmedel.
 
Sv: Kissandet fortsätter

Min katt gillar att skita i duschen om den andra katten vart där innan henne, men säger jag "Nej!" bestämmt så går hon och sätter sig på lådan..
 
Sv: Kissandet fortsätter

Uppdatering! Sen jag städade med Fenom så har han inte kissat eller bajsat nåt mer, wee :)
 
Sv: Kissandet fortsätter

vad bra=)

jag har inte läst dina andra trådar.. men katter kissar (och bajsar?) på andra ställen än lådan när dom vill markera sitt revir, om dom känner sig osäkra..

hoppas att det inte blir några mer problem nu!!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: ufot
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 524
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 839
Senast: Kaching
·
Katthälsa Jag har skrivit om att Kjellie grävt i min mans stora chilikrukor. Jag har tänkt att han antagligen är osäker/stressad eftersom han nyss...
Svar
6
· Visningar
1 467
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp