Kissar du i duschen?

Kissar du i duschen?

  • Ja

    Röster: 181 65,8%
  • Nej

    Röster: 95 34,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    275
Ja, vid behov.

Och angående att få kiss på sig, så läkte jag blödande hälsprickor när jag råkade kissa på dem (på en indisk golvtoa för kontext som ökar förståbarhet). Efter att bara råkat kissa på ena hälen en gång så slöt sig det öppna såret. Därför upprepade jag några gånger till och de sprickor jag haft i över en månad läkte över bara tre-fyra dagar. Sjukt bra!

Således är jag inte så brydd vid att ev råka få kiss på mig särskilt inte i duschen när jag ändå tvättar mig.
 
Kissar hemma i duschen. Blir kissnödig av att höra vatten som rinner. Sparar en spolning på så sätt.
:)
Jag har egen brunn och använder alldeles för lite vatten för att det ska hållas fräscht (inte för mkt järn)
Nån gång varje år tömmer jag brunnen - dvs låter vattnet spola rakt ut skogen. Det sista ser ut som starkt te eller svagt kaffe. När vattnet rinner till (går fort) så är vattnet jättegott igen.
Så ibland spolar jag två gånger på toaletten bara för att. :rofl:
 
Absolut, smidigt och sparar vatten.

Och jag älskar att kissa ute! Det känns mer rätt liksom. Inte så kul på vinterhalvåret såklart... Men snart är säsongen inne igen för vandringar och frikissande 😁.
Problemet med frikissande är att man måste börja med att kolla åt vilket håll det rinner så det inte strilar åt sidan eller rakt fram (ner i byxorna). :o:o:o
En av de ytterst sällsynta tillfällen jag önskar jag vore man.

Men just därför har jag skaffat en silicontratt gjord för ändamålet :up:

1680685647777.png
 
Problemet med frikissande är att man måste börja med att kolla åt vilket håll det rinner så det inte strilar åt sidan eller rakt fram (ner i byxorna). :o:o:o
En av de ytterst sällsynta tillfällen jag önskar jag vore man.

Men just därför har jag skaffat en silicontratt gjord för ändamålet :up:

Visa bifogad fil 116023

Jag kan rekommendera att träna huksittning annars. 10 minuter om dagen är bra för hela systemet, och det går fortare än man tror att börja kunna sitta bekvämt.

Men tratt är bra för de som är fysiskt begränsade!
 
Jag kan rekommendera att träna huksittning annars. 10 minuter om dagen är bra för hela systemet, och det går fortare än man tror att börja kunna sitta bekvämt.

Men tratt är bra för de som är fysiskt begränsade!
Jag har aldrig kunnat sitta på huk med hela foten i golvet. Redan som barn - och när vi hade en helt VIDRIG simlärare (i dagens skolvärld hade han inte blivit långvarig) - fick jag det påpekat för mig att det bara var jag och en kille i samma klass som inte kunde. Tydligen var det jättemärkligt. Jag vet inte - är det det :confused: ? Jag har alltså inte hälen i golvet.
 
Jag har aldrig kunnat sitta på huk med hela foten i golvet. Redan som barn - och när vi hade en helt VIDRIG simlärare (i dagens skolvärld hade han inte blivit långvarig) - fick jag det påpekat för mig att det bara var jag och en kille i samma klass som inte kunde. Tydligen var det jättemärkligt. Jag vet inte - är det det :confused: ? Jag har alltså inte hälen i golvet.

Det är en träningssak - tränar man inte på det så är det få vuxna som kan det naturligt. Det är både balans, stretching och styrka inblandat. I andra delar av världen är det ett vanligt sätt att sitta, men där lär dom sig sen barnsben.

Men övar man 10 minuter varje dag så tar det bara några veckor till några månader innan hälen kan komma i. I början är det bäst att träna med att ha något att hålla i, ett bordsben tillexempel.
 
Det är en träningssak - tränar man inte på det så är det få vuxna som kan det naturligt. Det är både balans, stretching och styrka inblandat. I andra delar av världen är det ett vanligt sätt att sitta, men där lär dom sig sen barnsben.

Men övar man 10 minuter varje dag så tar det bara några veckor till några månader innan hälen kan komma i. I början är det bäst att träna med att ha något att hålla i, ett bordsben tillexempel.
Men jag kunde ju inte det ens som barn?? Jag måste vara född med dålig balans och styrka... :eek:
 
...googlar "huksittning" :cautious:

Och som svar på frågan; blir jag kissenödig i duschen så kissar jag. Samma avloppsrör ju, plus stor mängd vatten.
 
Det är en träningssak - tränar man inte på det så är det få vuxna som kan det naturligt. Det är både balans, stretching och styrka inblandat. I andra delar av världen är det ett vanligt sätt att sitta, men där lär dom sig sen barnsben.

Men övar man 10 minuter varje dag så tar det bara några veckor till några månader innan hälen kan komma i. I början är det bäst att träna med att ha något att hålla i, ett bordsben tillexempel.
Jag behöver sitta på golvet emellanåt. Behöver en stol eller annan möbel för att ta mig upp. Det händer att jag halkar omkull på mina skogspromenader. Det är ett företag att ta sig upp. Glad att det sällan är nån som ser. :rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
641
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 164
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 005
Senast: _Taggis_
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 278
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp