Kissar du i duschen?

Kissar du i duschen?

  • Ja

    Röster: 181 65,8%
  • Nej

    Röster: 95 34,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    275
Det har jag faktiskt läst att det är pga materialet som är i toalettstolar, det finns en anledning till att toalettstolar och handfat är gjorda av porslin. Det är ett av de tätaste material som finns och har en mycket tät yta. Bakterier har svårt att växa på denna extremt täta yta.

Så nej, det luktar inte från min toalett om jag spolar direkt.

Det är iallafall så jag lärt mig. Och för mig låter det logiskt.
Jag tänker att med den mängden vatten som går igenom golvbrunnen och vattenlåset när man duschar så lär det inte finnas någon urin kvar när man duschat klart, förutsatt att man kissar i början av duschen och inte det sista man gör innan man går ut. Lägger man då till allt schampo, duschtvål och andra produkter man oftast använder i duschen så blir problemet om möjligt ännu mindre.
 
Jag tänker att med den mängden vatten som går igenom golvbrunnen och vattenlåset när man duschar så lär det inte finnas någon urin kvar när man duschat klart, förutsatt att man kissar i början av duschen och inte det sista man gör innan man går ut. Lägger man då till allt schampo, duschtvål och andra produkter man oftast använder i duschen så blir problemet om möjligt ännu mindre.
Man gör som man vill men som sagt för mig låter det logiskt och jag undviker därför att kissa i duschen.
 
Det går inte bort bara med att spola vatten..

Jo, det gör det. :) Nej, det luktar inte urin i duschen. Jag lovar. Låter som att du fått höra gamla skrönor. Om du dessutom schamponerar eller tvålar in dig efteråt så följer det ju med.

Om urinet luktar kraftigt när man kissar behöver man mest troligtvis dricka mer vatten (om det inte beror på medicinska omständigheter, förstås). Jag dricker ca 2-3 liter om dagen och mitt kiss luktar inte alls.
 
Jo, det gör det. :) Nej, det luktar inte urin i duschen. Jag lovar. Låter som att du fått höra gamla skrönor. Om du dessutom schamponerar eller tvålar in dig efteråt så följer det ju med.

Om urinet luktar kraftigt när man kissar behöver man mest troligtvis dricka mer vatten (om det inte beror på medicinska omständigheter, förstås). Jag dricker ca 2-3 liter om dagen och mitt kiss luktar inte alls.
Det luktar verkligen inte urin hos mig heller. Mitt luktsinne är väldigt bra (FÖR bra ibland ;) ) så jag hade garanterat känt det!
 
Det låter jättekonstigt och totalt ologiskt att det skulle lukta av det. Då måste det vara nått fel på urinen hos den som kissar, eller så glömmer den personen att skölja av med vatten efteråt. För det luktar absolut ingenting.
Då är det väl nåt fel på mig då..inget förvånande kanske
 
Jag kissar i duschen om jag blir kissnödig, känns onödigt att stå och hålla mig för att kissa direkt efter, även om även det händer att jag gör det, för att jag inte blivit kissnödig i duschen utan just när jag står med handduken.

Med den mängd tvål, balsam och schampo samt vatten så vore jag förvånad om det finns någon urin någon annanstans än många meter ner i avloppet när jag kliver ut, att tro något annat är helt ologiskt.

Jag spolar inte på toaletten när jag kissar på natten heller, min toalett luktar inte av det heller. Urin är ju inte giftigt eller äckligt.
 
Bara för att frågan kom upp i en annan duschtråd och jag blev nyfiken. Personligen tycker jag att det är jättepraktiskt (hemma i min egen dusch förstås), vad tycker ni andra? :D

Jag provade en gång för ett antal år sedan, efter en liknande tråd här på Buke.

Men det blev bara en gång. Det kom kiss på duschdraperiet så det började lukta väldigt illa, och nej det kändes bara allmänt äckligt att stå i en blandning av vatten och mitt eget kiss innan det virvlade ner i avloppet.
 
Senast ändrad:
Brukar göra det om jag känner behovet men det är ju så svårt! O_oMåste koncentrera mig jättemycket för det känns så fel att stå upp och kissa. När man sitter ner blir det ju ett tryck mot urinblåsan så kanske är därför det är lättare att sitta.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag provade en gång för ett antal år sedan, efter en liknande tråd här på Buke.

Men det blev bara en gång. Det kom kiss på duschdraperiet så det började lukta väldigt illa, och nej det kändes bara allmänt äckligt att stå i en blandning av vatten och mitt eget kiss innan det virvlade ner i avloppet.
Hur duschen är utformad gör säkert stor skillnad. Jag har aldrig haft ett duschdraperi som gått hela vägen ned till golvet, och avrinningen i duchkabinen är såpass bra att jag aldrig "står" i vattnet. Blir extra tydligt när jag har nyfärgat håret. Jag ser ju att det är blått och knallrosa när det rinner av kroppen så att säga, men jag står aldrig i färgat vatten. :)
 
Hur duschen är utformad gör säkert stor skillnad. Jag har aldrig haft ett duschdraperi som gått hela vägen ned till golvet, och avrinningen i duchkabinen är såpass bra att jag aldrig "står" i vattnet. Blir extra tydligt när jag har nyfärgat håret. Jag ser ju att det är blått och knallrosa när det rinner av kroppen så att säga, men jag står aldrig i färgat vatten. :)
Eller hur, och man kan ju själv förstå att om man har en väldigt trång dusch där draperiet samsas med fötterna och vattnet vid brunnen är kissa kanske inte det man ska göra om man inte vill tvätta duschdraperi onödigt ofta. Men annars har jag svårt att se det äckliga med det. Mitt duschdraperi hänger inte så nära att det kommer stänk på ens, och så kraftigt kissar jag inte att det stänker omkring mig heller :D
 
Det blandas med massor av vatten och rinner undan ner i avloppet. Varför skulle det fastna någonstans??
Duschdraperiet. Min dusch är stor och även om avrinningen är bra så är inte lutningen så kraftig, så jag skulle få kiss på draperiet.

Men oavsett dusch så nej jag kissar inte i duschen och hoppas verkligen inte att någon gör det hos mig :nailbiting:. Har aldrig varit med om en dusch där man inte skulle få stå en kort stund i vatten blandat med kiss.
 
Inte ofta och inte något jag planerar för. Men har jag glömt att kissa innan eller blir nödig av vattenljuden så gör jag det. Med en rinnande vattenstråle som direkt styr ned det i avloppet. Har emaljerad balja i duschkabinen, noll lukt som sätter sig kvar där. Har inte toa där duschen står så alternativet är inte bara att gå två steg ut i rummet, utan ut och vandra, bli kall och droppa vatten.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 202
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 085
Senast: _Taggis_
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 394
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp