Kissar du i duschen?

Kissar du i duschen?

  • Ja

    Röster: 181 65,8%
  • Nej

    Röster: 95 34,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    275
Men jag kunde ju inte det ens som barn?? Jag måste vara född med dålig balans och styrka... :eek:
jag kunde inte heller som barn, upp till 30-årsåldern. Efter några år i Indien och mycket golvsittande, huksittande och kråkgång så är mitt huksittande så djupt att jag gärna sätter även rumpan i golvet (tre stödpunkter). Praktiskt vid utekiss. Låter kisstrålen vara någon centimeter lång bara. Absolut inget skvätt!
 
Det är en träningssak - tränar man inte på det så är det få vuxna som kan det naturligt. Det är både balans, stretching och styrka inblandat. I andra delar av världen är det ett vanligt sätt att sitta, men där lär dom sig sen barnsben.

Men övar man 10 minuter varje dag så tar det bara några veckor till några månader innan hälen kan komma i. I början är det bäst att träna med att ha något att hålla i, ett bordsben tillexempel.
Hälen och balans är väl inga problem men knäna. Iofs idag kanske hälen är ett problem har inte testat då vänsterknät skriker av smärtan och har gjort så minst sedan tidiga tonåren.
 
Det gör det väl - rinner bort med vattnet alltså :confused: ?
Ska man få bort all urin så krävs det nästan att man skurar bort det. Det är iallafall min erfarenhet, tycker det luktar väldigt annars dessutom.

Kan ju vara olika beroende på vilken typ av golv man har i duschen kanske men jag har blivit hyfsat avskräckt från det iallafall. Urin överlag tycker jag luktar alldeles för mycket. Sen i golvbrunnen om det fastnar där tillsammans med allt hår som hamnar där..känns inte fräscht helt enkelt.
 
Ska man få bort all urin så krävs det nästan att man skurar bort det. Det är iallafall min erfarenhet, tycker det luktar väldigt annars dessutom.

Kan ju vara olika beroende på vilken typ av golv man har i duschen kanske men jag har blivit hyfsat avskräckt från det iallafall. Urin överlag tycker jag luktar alldeles för mycket. Sen i golvbrunnen om det fastnar där tillsammans med allt hår som hamnar där..känns inte fräscht helt enkelt.
Det blandas med massor av vatten och rinner undan ner i avloppet. Varför skulle det fastna någonstans??
 
Ska man få bort all urin så krävs det nästan att man skurar bort det. Det är iallafall min erfarenhet, tycker det luktar väldigt annars dessutom.

Kan ju vara olika beroende på vilken typ av golv man har i duschen kanske men jag har blivit hyfsat avskräckt från det iallafall. Urin överlag tycker jag luktar alldeles för mycket. Sen i golvbrunnen om det fastnar där tillsammans med allt hår som hamnar där..känns inte fräscht helt enkelt.
Luktar det urin i din toalett även efter att du spolat?
 
Luktar det urin i din toalett även efter att du spolat?
Det har jag faktiskt läst att det är pga materialet som är i toalettstolar, det finns en anledning till att toalettstolar och handfat är gjorda av porslin. Det är ett av de tätaste material som finns och har en mycket tät yta. Bakterier har svårt att växa på denna extremt täta yta.

Så nej, det luktar inte från min toalett om jag spolar direkt.

Det är iallafall så jag lärt mig. Och för mig låter det logiskt.
 
Jag har aldrig kunnat sitta på huk med hela foten i golvet. Redan som barn - och när vi hade en helt VIDRIG simlärare (i dagens skolvärld hade han inte blivit långvarig) - fick jag det påpekat för mig att det bara var jag och en kille i samma klass som inte kunde. Tydligen var det jättemärkligt. Jag vet inte - är det det :confused: ? Jag har alltså inte hälen i golvet.
Det är vad jag förstått hälsenorna som är för korta. Jag kan inte heller, tippar bakåt på ända om jag försöker. Men det ska gå att träna upp/länga senorna (eller vad det nu är som är for kort).
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
531
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 115
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 906
Senast: _Taggis_
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 989
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp