Kissar du i duschen?

Kissar du i duschen?

  • Ja

    Röster: 181 65,8%
  • Nej

    Röster: 95 34,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    275
Förövrigt kissar jag absolut i duschen. Praktiskt om jag glömmer göra det innan. Gör det stående dock, ska jag sätta mig på huk försvinner osmidigheten med hela grejen. Jag har gjort så här hur länge som helst och det har då aldrig luktat urin hos mig.
 
Jag har jobbat som städerska i 9 år. Det är inte toalettstolarna som luktar urin utan urin på ringen som ligger kvar, i grejerna som sätter fast ringen eller i fogen runt stolen eller på golvet. Som alltså ligger kvar och torkar in innan det städas bort, för att barn är lite slarviga ibland med var de prickar sitt urin.
...och inte att förglömma, på väggen, om toastolen står nära den. Det är ett av de ställen många missar att torka av när de städar.
 
Stöda toalettstolen dagligen/flera gånger i veckan?
Vet jag ingen som är bacilskräcksfri som gör.

Jag personligen bor själv och rengör toalettstolen typ varannan vecka (och vid behov om så behövs) och då är den inte synbart lortig. När kiddsen bodde hemma blev det 1 gång/vecka och även då vid behov, om så behövdes.
Nu menar jag lite snabbt med toaborsten, inte skrubba rent hela :)
 
Att bara ta två tag med toaborsten för att det blivit ränder tycker jag personligen inte är att städa toan lika lite som jag ser det som borsta tänderna om jag skulle peta bort mat som fastnat mellan tänderna.
Jag tar lite toarengöring och snurrar runt hela när jag ändå gör rent jag. Men det är tydligen väldigt olika då :).

Jag har varit på toaletten på jobb där det stått skylt att man gärna får rengöra med toaborste och rengöring efter VARJE toabesök :confused:. Det låter väldigt överdrivet.

Jag tänker att de flesta nog använder vatten och tvål (hoppas jag iaf) när man tvättar händerna efter att ha varit på toaletten och kissat. Men i duschen räcker det att skölja bort med vatten tydligen. Men ni gör förstås som ni vill hemma hos er. Jag bara spånar på lite nu
 
Jag tänker att de flesta nog använder vatten och tvål (hoppas jag iaf) när man tvättar händerna efter att ha varit på toaletten och kissat. Men i duschen räcker det att skölja bort med vatten tydligen. Men ni gör förstås som ni vill hemma hos er. Jag bara spånar på lite nu

Fast det rengöringsbehovet är väl ändå inte jämförbart? Händerna används ju aningens annorlunda jämfört med duschgolvet?

Jag menar om jag exempelvis hade för avsikt att servera mat upplagd direkt på duschgolvet så hade jag DEFINITIVT städat betydligt noggrannare än att skölja med vatten oavsett om jag kissat där någon gång eller inte 😅
 
Jag tar lite toarengöring och snurrar runt hela när jag ändå gör rent jag. Men det är tydligen väldigt olika då :).

Jag har varit på toaletten på jobb där det stått skylt att man gärna får rengöra med toaborste och rengöring efter VARJE toabesök :confused:. Det låter väldigt överdrivet.

Jag tänker att de flesta nog använder vatten och tvål (hoppas jag iaf) när man tvättar händerna efter att ha varit på toaletten och kissat. Men i duschen räcker det att skölja bort med vatten tydligen. Men ni gör förstås som ni vill hemma hos er. Jag bara spånar på lite nu
Jag använder tvål och shampoo och annat i duschen också. :)
På det viset känns det betydligt renare med kiss i duschen där jag spolar rent på en gång än kiss i toan där jag bara torkar. På mig själv alltså. Ytan i dusch eller toalett är jag inte särskilt bekymrad över rent generellt.
 
Jag tar lite toarengöring och snurrar runt hela när jag ändå gör rent jag. Men det är tydligen väldigt olika då :).

Jag har varit på toaletten på jobb där det stått skylt att man gärna får rengöra med toaborste och rengöring efter VARJE toabesök :confused:. Det låter väldigt överdrivet.

Jag tänker att de flesta nog använder vatten och tvål (hoppas jag iaf) när man tvättar händerna efter att ha varit på toaletten och kissat. Men i duschen räcker det att skölja bort med vatten tydligen. Men ni gör förstås som ni vill hemma hos er. Jag bara spånar på lite nu
Men jag äter med händerna och tar på saker med händerna. Det är ju inte ens i närheten av vad jag gör med duschgolvet! Det spolas medan jag duschar så inget urin är ju ens kvar så nästa gång jag står i duschen så är det fötterna återigen som kommer dit, inte händerna eller annat som jag tar på mat med.

För övrigt så är det inte min egen urin som är äckligt när det kommer till händerna faktiskt, så det är ju inte därför jag är noga med handhygienen...
 
Jag tänker att de flesta nog använder vatten och tvål (hoppas jag iaf) när man tvättar händerna efter att ha varit på toaletten och kissat. Men i duschen räcker det att skölja bort med vatten tydligen. Men ni gör förstås som ni vill hemma hos er. Jag bara spånar på lite nu
Vem sköljer med enbart vatten?

Man är ju i duschen av en anledning och använder schampo, balsam, tvål och/eller annat som gör att eventuell urin tvättas bort. Jag duschar då inte enbart med vatten.
 
Vem sköljer med enbart vatten?

Man är ju i duschen av en anledning och använder schampo, balsam, tvål och/eller annat som gör att eventuell urin tvättas bort. Jag duschar då inte enbart med vatten.
Det gör jag, speciellt på sommaren iom att jag tränar 6 dagar i veckan. Skulle jag köra med schampoo, balsam och tvål varenda gång skulle mitt hår och min hud bli superledsna.
Gnuggar hårbotten med enbart vatten för att skölja ur svett, och gnuggar sedan kroppen utan tvål.

Tvål använder jag ca 1 gång i veckan, schampoo och balsam 2 gånger i veckan.
 
Vem sköljer med enbart vatten?

Man är ju i duschen av en anledning och använder schampo, balsam, tvål och/eller annat som gör att eventuell urin tvättas bort. Jag duschar då inte enbart med vatten.
Min dusch blir verkligen inte ren av att tvål och schampo sköljs där. Tvärtom fastnar det rester och krävs skrubbande för att få bort. Jag orkar skura duschen nån gång i månaden, skulle aldrig orka göra det varje dag.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
647
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 168
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 009
Senast: _Taggis_
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 292
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp