Kissar du i duschen?

Kissar du i duschen?

  • Ja

    Röster: 181 65,8%
  • Nej

    Röster: 95 34,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    275
Jag blir ibland förvånad över vad folk tror/inte tror om sina medmänniskor. Har jobbat med städ och mat i såpass många perioder, platser och år att det är svårt att överraska mig längre. Motsägelsefullt men sant. :D
 
Jag blir ibland förvånad över vad folk tror/inte tror om sina medmänniskor. Har jobbat med städ och mat i såpass många perioder, platser och år att det är svårt att överraska mig längre. Motsägelsefullt men sant. :D
Off topic - Jag jobbade med städ ett tag som ung, bland annat på bankkontor. Damrummet på stora, fina bankkontoret var en av de grisigaste toaletter jag sett. Och de som satt i kassan verkade helt oförmögna att träffa sina gigantiska papperskorgar. De bara släppte allting på golvet åt städ att ta upp.
 
Japps, för även om jag kissat precis innan så är det som om kroppen vill få ut 10 droppar till så blivit en vana för pallar inte gå på toa mitt i duschningen. Å andra sidan verkar det vara något som alltid skett sedan jag var liten.

Däremot kissar jag inte i andras duschar, bara min.

Mvh, hon som stängde ned en simbassäng när hon var 2.
 
1 ja jag kissar i duschen om det är så att det behövs. HEMMA (inte hos amdra)

2 Ja jag kissar utomhus

3 Ja jag gör tom nr 2 utomhus (nej INTE i duschen) om nöden kräver detta. Är "uppväxt med nöden har ingen lag" och ser inget "tabu" i det ! (i skogen såklart)
 
1 ja jag kissar i duschen om det är så att det behövs. HEMMA (inte hos amdra)

2 Ja jag kissar utomhus

3 Ja jag gör tom nr 2 utomhus (nej INTE i duschen) om nöden kräver detta. Är "uppväxt med nöden har ingen lag" och ser inget "tabu" i det ! (i skogen såklart)
Nöden har verkligen ingen lag ibland, tack och lov förstår nog de flesta det. Man får sparka över, gräva ned eller ta med! 😂

Jag brukar alltid säga att det första man bör prova om man går vilse är att sätta sig ned och kissa, för då fan dyker någon alltid upp oavsett var i obygden man befinner sig!
Jag var drygt fyra timmar uppå Skottska kullarna mitt på ljungheden en sommardag. Hade inte sett en enda människa på säkert tre av dessa timmar, det var ingen vandringsled eller något, bara jag och hundarna och fåren. Inga träd eller buskar så långt ögat kunde nå. Jag hukar mig bakom en medelstor sten för att kissa och vad händer? En jäkla JOGGARE kommer flygande uppför kullen!? Det enda jag kunde göra var att vinka och hojta "Sorry!" varpå han sprang vidare med ett "Thats ok!". 😅
 
Jo förresten, när jag duschade med en kk för längesen frågade han om det är lugnt om han kissar. Nä helst inte :crazy: 😱.
Han frågade i alla fall. :D Kanske kollade han vattnet (höhö) lite för en kink eller så? Det hade jag nog inte heller gillat, fast lite äsch samtidigt. 🤷‍♂️
 
Alltså det är ju inte så att min första tanke när jag sitter på soffan och känner mig kissnödig är "jag hoppar in i duschen", men duschar jag och blir kissnödig så är det självklart att jag kissar.

Är jag påväg in i duschen, = försöker förbereda mig mentalt :laugh:, och blir kissnödig så sätter jag inte heller mig på toan och kissar precis innan dusch. Då kan jag ju likväl vänta lite och kissa i duschen liksom, inga konstigheter!
 
Han frågade i alla fall. :D Kanske kollade han vattnet (höhö) lite för en kink eller så? Det hade jag nog inte heller gillat, fast lite äsch samtidigt. 🤷‍♂️
Jag anar att det kan ha varit så 😅 det gör ju ändå frågan mindre märklig, med det syftet.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Nej. Aldrig.

Jag har en toalett och den använder jag. Jag struntar i om urin påstås vara sterilt. Det är urin och därmed inget jag vill ha på kroppen.

Det finns antagligen massor av saker som är relativt bakteriefria men ändå inget jag vill hälla på kroppen. Hästkiss kattkiss m.fl.
Håller med definitivt.
 
Brukar göra det om jag känner behovet men det är ju så svårt! O_oMåste koncentrera mig jättemycket för det känns så fel att stå upp och kissa. När man sitter ner blir det ju ett tryck mot urinblåsan så kanske är därför det är lättare att sitta.

Ja alltså inte står jag upp och kissar i duschen 😲?

Huksitter ju, så det nätt och prydligt träffar golvbrunnen och ingen annan stans.
 
Nej. Aldrig.

Jag har en toalett och den använder jag. Jag struntar i om urin påstås vara sterilt. Det är urin och därmed inget jag vill ha på kroppen.

Det finns antagligen massor av saker som är relativt bakteriefria men ändå inget jag vill hälla på kroppen. Hästkiss kattkiss m.fl.
Jag är rätt övertygad om att jag utsätts för djururin betydligt oftare och i mindre sanitära situationer än mitt eget i duschen. Ibland medvetet när jag städar efter dem eller kammar en hästsvans eller lyfter upp jycken eller katten, och ibland omedvetet när jag sitter på en gräsmatta eller liknande.
I duschen hinner det ju liksom inte ens fastna innan det tvättas bort. :)
 
Luktar det urin i din toalett även efter att du spolat?
Klart det gör. Har du aldrig varit på en offentlig toalett? Den stinker urin om den inte städas på några timmar.

Om urin inte skulle smutsa ner eller lukta illa skulle man ju bara behöva städa toaletten efter man gjort nr 2. Riktigt så funkar det inte.
 
Klart det gör. Har du aldrig varit på en offentlig toalett? Den stinker urin om den inte städas på några timmar.

Om urin inte skulle smutsa ner eller lukta illa skulle man ju bara behöva städa toaletten efter man gjort nr 2. Riktigt så funkar det inte.
Fast det är väl inte för att folk har kissat i toaletten, utan för att det i så fall har hamnat kiss på golvet eller liknande? Min toalett här hemma städar jag verkligen inte bara efter några timmars användning. Gör du det :confused: ?
 
Jag tänker att med den mängden vatten som går igenom golvbrunnen och vattenlåset när man duschar så lär det inte finnas någon urin kvar när man duschat klart, förutsatt att man kissar i början av duschen och inte det sista man gör innan man går ut. Lägger man då till allt schampo, duschtvål och andra produkter man oftast använder i duschen så blir problemet om möjligt ännu mindre.
Jag tror det beror å hur badrummet ser ut. Ni kanske bor supermodernt och helkaklat utan fogar?

Jag har en platmatta på golv och väggar. Den är från 1990. Den är inte helt slät och det blir beläggningar av schampo, balsam och tvål i den räfflade ytan. Det verkar för mig osannolikt att schampo skulle finnas kvar men inte urin?
skulle nån duscha hemma hos mig och kissa i duschen utan att skura efter sig skulle jag bli lite uppbragt....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 203
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 085
Senast: _Taggis_
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 395
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp