Kissar du i duschen?

Kissar du i duschen?

  • Ja

    Röster: 181 65,8%
  • Nej

    Röster: 95 34,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    275
Jag tror det beror å hur badrummet ser ut. Ni kanske bor supermodernt och helkaklat utan fogar?

Jag har en platmatta på golv och väggar. Den är från 1990. Den är inte helt slät och det blir beläggningar av schampo, balsam och tvål i den räfflade ytan. Det verkar för mig osannolikt att schampo skulle finnas kvar men inte urin?
skulle nån duscha hemma hos mig och kissa i duschen utan att skura efter sig skulle jag bli lite uppbragt....

Jag har badrum med plastmatta. Och jag har haft badrum med klinker. Absolut ingen av dem har luktat urin.
 
Och bara för det så var jag tvungen att gå och lukta på mitt duschdraperi. Guess what? Luktade inte urin.

Ni tror väl på riktigt inte att människor som kissar i duschen lever i någon form av sanitär olägenhet? Att allas badrum stinker urin? Med tanke på hur många av oss som svarat "ja" på frågan så borde ju i så fall var och vartannat badrum stinka urin.
 
Duschkissning eller inte tror jag handlar mer om hur individuellt bekväm man är med kroppsvätskan kiss, än om huruvida det blir kiss kvar i duschen eller inte. Hur mycket nån än övertygas om att kisset försvinner med vattnet så kommer den personen fortfarande känna obehag mot kiss i duschen, för att det helt enkelt känns fel, medan för andra känns det lika naturligt som att tvätta håret.
 
Och bara för det så var jag tvungen att gå och lukta på mitt duschdraperi. Guess what? Luktade inte urin.

Ni tror väl på riktigt inte att människor som kissar i duschen lever i någon form av sanitär olägenhet? Att allas badrum stinker urin? Med tanke på hur många av oss som svarat "ja" på frågan så borde ju i så fall var och vartannat badrum stinka urin.
Inte mitt duschdraperi heller. Man kissar ju inte på det heller tänker jag.
Jag städar min toalett en gång i veckan. Den luktar endast urin ibland när jag kissat på morgonen efter att ha sovit i många timmar utan att ha vaknat på natten av att kissa, det försvinner direkt när jag spolar med andra ord. Min toalett luktar alltså inte urin alls trots städning en gång i veckan bara. Det låter verkligen i tråden på vissa som om urin är något alldeles förfärligt äckligt.

Jag har jobbat som städerska i 9 år. Det är inte toalettstolarna som luktar urin utan urin på ringen som ligger kvar, i grejerna som sätter fast ringen eller i fogen runt stolen eller på golvet. Som alltså ligger kvar och torkar in innan det städas bort, för att barn är lite slarviga ibland med var de prickar sitt urin.
 
Jag tror det beror å hur badrummet ser ut. Ni kanske bor supermodernt och helkaklat utan fogar?

Jag har en platmatta på golv och väggar. Den är från 1990. Den är inte helt slät och det blir beläggningar av schampo, balsam och tvål i den räfflade ytan. Det verkar för mig osannolikt att schampo skulle finnas kvar men inte urin?
skulle nån duscha hemma hos mig och kissa i duschen utan att skura efter sig skulle jag bli lite uppbragt....
Det är väldigt stor skillnad på kemiska egenskaper hos urin och schampo.
 
Nej!

Minns hur duscharna i skolan luktade kiss...

Det blir ju beläggningar kvar efter duschcreme mm så varför skulle all urin sköljas bort med vatten? Tycker det känns ofräscht.
 
För att urin och duschcreme innehåller olika saker... och i toaletter spolar vi ju med vatten och då sköljs det bort.
Fast det är inget magiskt med urin som gör att just det lämnar inga rester. Skulle man undersöka saken är jag övertygad om att urinrester skulle hittas hos duschkissare. Vad du än regelbundet häller ut i duschen skulle lämna spår.

Jag tror väl inte heller att det luktar, och man skurar duschen ibland så det spelar väl ingen roll om man nu vill kissa i duschen.
 
Skulle tippa på att de flesta städat ur där dagligen, eller i alla fall några gånger i veckan. Eller vad tror du?
Stöda toalettstolen dagligen/flera gånger i veckan?
Vet jag ingen som är bacilskräcksfri som gör.

Jag personligen bor själv och rengör toalettstolen typ varannan vecka (och vid behov om så behövs) och då är den inte synbart lortig. När kiddsen bodde hemma blev det 1 gång/vecka och även då vid behov, om så behövdes.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
669
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 185
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 032
Senast: _Taggis_
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 359
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp