Kissar du i duschen?

Kissar du i duschen?

  • Ja

    Röster: 181 65,8%
  • Nej

    Röster: 95 34,5%

  • Antal omröstningsdeltagare
    275
En kylslagen dag i april
Då snötunga moln drar förbi
Jag fallit på knä tätt intill
Mitt fläckiga duschdraperi

I duschen jag alltid har tänkt
"Här gör jag precis som jag vill"
Så stundom när vattnet har stänkt
Jag tagit och slagit en drill

Men nu jag har hört till min skräck
Trots hetvatten, schampo och fukt
Att kasta sitt vatten när näck
Man duschar kan lämna en lukt

Så lutar jag ansiktet fram
Försöker att finna ett svar
Om ögonen tåras av skam
Eller stanken som jag lämnat kvar
 
Kissar bara i duschen om jag vet att den är ansluten till ordentligt rening typ kommunalt och inte BDT lösning som i sommarstugor t.ex

Yrkesskada :D
 
Kissar bara i duschen om jag vet att den är ansluten till ordentligt rening typ kommunalt och inte BDT lösning som i sommarstugor t.ex

Yrkesskada :D
På detta inlägg ovan svarade jag som nedan.
Vad är BDT?
Använder du aldrig utedass? De har ingen rening alls …
Får sen dessa frågor:
Jag kanske missförstår nu, men utedass är ju gjorda för att kissa och skita i, inte duscha på samma ställe så varför behöver man rening där?

Fast från utedass sköljs inte urinen ut i vattendragen utan vanligen töms tunnorna i reningsverken alternativt så skyddas skiten från regnvatten och komposteras på plats.
@Enya och @Shaggy de utedass jag använt har inte haft tunna utan varit en grävd grop så urinen går ju ut i naturen då = ingen ordentlig rening. Duscha kan man väl göra utan ordentlig rening. @Enya Jag har inte påstått att utedass behöver rening, jag skrev att de inte har det.
Jag fattar inte vad ni menar för jag skrev ju vad jag menar i frågan till @Diabetikern

Min hjärna får härdsmälta snart, jag fattar inte vad ni är ute efter. :sorry:
 
På detta inlägg ovan svarade jag som nedan.

Får sen dessa frågor:



@Enya och @Shaggy de utedass jag använt har inte haft tunna utan varit en grävd grop så urinen går ju ut i naturen då = ingen ordentlig rening. Duscha kan man väl göra utan ordentlig rening. @Enya Jag har inte påstått att utedass behöver rening, jag skrev att de inte har det.
Jag fattar inte vad ni menar för jag skrev ju vad jag menar i frågan till @Diabetikern

Min hjärna får härdsmälta snart, jag fattar inte vad ni är ute efter. :sorry:
Jag undrade bara vad utedass har med kissa i duschen att göra. Jag tolkade inlägget som att hon inte kissar i duschen om den inte har ordentlig rening. Men ett utedass är ju ett dass. Vad jag vet har de inte varit en grävd grop, är det ens ett utedass då?
 
Jag undrade bara vad utedass har med kissa i duschen att göra. Jag tolkade inlägget som att hon inte kissar i duschen om den inte har ordentlig rening. Men ett utedass är ju ett dass. Vad jag vet har de inte varit en grävd grop, är det ens ett utedass då?
Läs mitt inlägg #148 tills du förstår vad jag menar.
Angående vad ett dass är så får du väl göra som Hovrätten och kolla i en ordbok.
 
Läs mitt inlägg #148 tills du förstår vad jag menar.
Angående vad ett dass är så får du väl göra som Hovrätten och kolla i en ordbok.
DU frågade vad jag var ute efter, jag förklarade. Jag har förstått vad du menar efter ditt förtydligande, vilket går att förstå eftersom jag skrev "Jag undraDE..." och "jag tolkaDE...".

I min värld är ett utedass en tunna man kissar och skiter i, inte en grop i marken. I din värld är ett utedass en grop i marken, inte en tunna. Inte konstigare än att det blev missförstånd däremellan.
 
DU frågade vad jag var ute efter, jag förklarade. Jag har förstått vad du menar efter ditt förtydligande, vilket går att förstå eftersom jag skrev "Jag undraDE..." och "jag tolkaDE...".

I min värld är ett utedass en tunna man kissar och skiter i, inte en grop i marken. I din värld är ett utedass en grop i marken, inte en tunna. Inte konstigare än att det blev missförstånd däremellan.

Och i min värld är utedasset ett litet skjul med en bänk och ett rumphål i, vad som finns under rumphålet kan variera från grävd grop, till tunna, till kiss-separator+tunna, till en mer avancerad mulltoa.

Dasset för mig är själva den separata byggnaden.
 
Och i min värld är utedasset ett litet skjul med en bänk och ett rumphål i, vad som finns under rumphålet kan variera från grävd grop, till tunna, till kiss-separator+tunna, till en mer avancerad mulltoa.

Dasset för mig är själva den separata byggnaden.
Ja lite så för mig, men jag har aldrig sett annat än en tunna under själva hålet så jag har aldrig vetat att man kan ha ens en grop bara :D Men absolut, säg utedass så tänker jag lite röd träbyggnad med dörr med hasp och hål i som är format som hjärta :P
 
@Enya och @Shaggy de utedass jag använt har inte haft tunna utan varit en grävd grop så urinen går ju ut i naturen då = ingen ordentlig rening. Duscha kan man väl göra utan ordentlig rening. @Enya Jag har inte påstått att utedass behöver rening, jag skrev att de inte har det.
Jag fattar inte vad ni menar för jag skrev ju vad jag menar i frågan till @Diabetikern

Min hjärna får härdsmälta snart, jag fattar inte vad ni är ute efter. :sorry:
Fast det är fortfarande inte ett stort flöde av vatten genom gropen utan den ligger under tak. De brukar inte heller ligga på stranden till vattendrag. Med andra ord är närmaste vattendrag relativt skyddade från övergödning.
Urin i sig är inte farligt så länge den inte förorenar vatten utan den är ett utmärkt gödningsmedel (så länge man inte äter massor av mediciner)
 
Fast det är fortfarande inte ett stort flöde av vatten genom gropen utan den ligger under tak. De brukar inte heller ligga på stranden till vattendrag. Med andra ord är närmaste vattendrag relativt skyddade från övergödning.
Urin i sig är inte farligt så länge den inte förorenar vatten utan den är ett utmärkt gödningsmedel (så länge man inte äter massor av mediciner)

Av precis samma anledning ska man hellre gå upp och kissa på land än i vattnet i den grunda lilla badviken eller naturhamnen. En liten bit övergödd landyta blir ett nässelstånd, för mycket näringsämnen i vattnet ställer till det ordentligt i vissa fall.
 
Inte läst hela denna tråden men blir lite fundersam om det bara är jag som går på toa innan duschen :confused: ?
För att kissa och eventuellt mer än så. Tycker det känns rimligt innan man duschar men med tanke på hur många som kissduschar verkar mitt tänk vara i minoritet?
 
Det beror ju på om man behöver gå innan duschen?
Sant! Jag tycker också att det är lite slöseri med tid och energi och kan hålla mig på morgonen om jag vet att jag ändå ska in i duschen om en liten stund. 😅 Annars ska jag sätta mig på toan, kissa, torka mig med toapapper och sedan spola och tvätta händerna innan jag ställer mig i duschen och tvättar mig ännu mer och spolar ännu mer vatten.
 
Nej kissar inte duschen. Inte som att behoven vanligtvis sammanfaller. Förstår inte heller argumentet att det är vattensnålt att kissa i duschen. Jag skulle i regel behöva duscha länge för att bli kissnödig. Har aldrig behövt avbryta en dusch för att kissa. Är nog tillräckligt vattensnål för att behovet inte ens ska uppstå.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
528
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 115
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Hur tycker ni det är att bo på första våningen ni som faktiskt gör det? Alltså i ett bostadsområde och då inte ute mitt ingenmansland :D...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 903
Senast: _Taggis_
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
18 979
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp