Bukefalos 28 år!

kissar inne!

J

jontemyra

Ena hunden som är 4 år snart har helt plötsligt nu efter jul börjat kissa inne. Hon har varit helt rumsren innan, sedan hon var liten....
Blir så fundersam vad det kan bero på...
Visst kan det hända en olycka tänkte jag första gången!
Men inte när det händer varje dag och aldrig när vi är hemma. Hon klarar hela nätterna bla..
Funderar på vad det kan va, har det hänt något så hon helt plötsligt blir stressad när vi lämnar henne ensammen, men nej kan inte komma på något. Hon är som vanligt när vi går, lägger sig på sonens säng som alltid! Och verkar lugn och trygg när vi kommer hem!
Hon är själv endast ca 4 timmar, men detta händer även om jag är ledig en dag och bara går med barnen till skolan tillexempel och är borta 30 min och hon är nyrastad innan.
Någon som råkat ut för något liknande??
 
Jag råkade ut för något liknande med min hanhund.

Vi trodde först att det var Diabetes då han drack ofta och mycket.

Vi var på utredning hos veterinären samanlagt 6 gånger då testerna som vi tog alltid var negativa = Inget fel.

Tillslut konstaterades det att anlednignen till att hunden kissade inne låg i psyket på honom.

Veterinärer gav oss det råd att åka hem och fundera över situationen, om något ändrats i hans närvaro.
Vi funderade och funderade men kom inte på något.

Tydligen kan plötsliga förändringar utlösa att hunden börjar dricka vatten och kissar inne.

NU har jag och hunden flyttat hemifrån och det är först nu vi ser vad som är/var problemet.

Vi har även en Goldentik hemma(hos pappa ) eftersom vi haft henne i nästan 1 år innan detta började så uteslöst vi att det kunde vara henne,
det vi missade var ju att hon hamnade i könsmognaden( löpte för fösta gången )


Nu när vi är hemma och hälsar på så blir han lika dan, man måste hålla koll på hur mycket han dricker annars kissar han inne.

Men mitt råd är att höra med veterinären, det finns otroligt många orsaker till att en hund börjar kissa inne.
 
Då det är en tik kanske det kan vara urinvägsinfektion...De har ju lätt för att få det när det är kallt.
Har hon fått mycket julmat av er? Den är väldigt salt ,så då kanske hon dricker mer än vanligt...Några teorier som jag bidrar med av egen erfarenhet.
Men jag tycker oxå du skall gå till veterinären och ta lite prover.
 
Mät hur mycket hon dricker på en dag.
En hund ska dricka ca 50-60 ml/kg/dygn.
Över 100ml/kg/dygn är sjukligt.
Verkar det som hon kan styra kisseriet
eller kommer det när hon ligger ner och
slappnar av?
 
Hon dricker inte mer en tidigare. Hon kissar bara på golvet där inga mattor finns.
Ja funderar själv på att ge mig iväg till vet. men det är så skumt att hon klarar sig hela nätterna. Vore det urinvägsinfektion eller annan sjukdom så borde hon ha svårt att hålla tätt på nätterna med!
 
Tror inte som sagt stt det är urinvägsinfektion hon klarar hela nätter och olyckorna händer inte när vi är hemma!
Ätit julmat näää våra hundar äter hundmat och inget annat, så duktiga så :banana:
 
Kände en stoooooor vovve som drack ur toaletten när ingen var hemma.....och kissade floder...tills de kom på vad det var. Han var hos vet också för koll förståss.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
849
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 524
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 540
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 490
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp