Kissar ofta pga. iver?

B

Bianca1971

Vår tjej, (nu 8 mån) kissar oftast flera gånger då vi är ute och går. En hundtränare tyckte det var ovanligt beteende och nu undrar jag ifall några andra här har upplevt samma sak. :confused:

Hon är ivrig och vill se och göra sååååååååå mycket under promenaderna, helst i turbo-tempo. Sniffa, leta pinnar, kissa, springa, busa, kissa etc etc.

Hon har alltid gjort så här, idag var det 5-6 små skvättar under en timmes promenad, ibland blir det mindre - men det är väldigt sällan bara EN gång hon kissar.

UVI kan väl uteslutas då hon alltid gjort så här, och inne är det inga problem att hålla sig. Det känns som hon blir så laddad, ivrig och på hugget då vi ska ut att kissandet blir en ren stress/iver-reaktion.
 
Sv: Kissar ofta pga. iver?

Min kissar inte bara en gång per promenad utan ca 3 gånger.
Hon har alltid också kissat fler än en gång per prommis.
Och när det är löp på gång massor av gånger.
 
Sv: Kissar ofta pga. iver?

Min kissade heeeela tiden när han var valp. (Eller ja, upp tills han var dryga 1 iallafall). 5-6 gånger per timme var inte alls ovanligt för honom.

Han kissade iof hela tiden jämt, och hade enorma problem med rumsrenhet. Vi var hos doktorn för det för att utesluta fel, han var frisk som en nötkärna.

Nu kissar han en gång per promenad, precis när man kommer ut och sedan inte mer. (han lyfter inte på benet "än", och är 1½ år. ehum. :o)
 
Sv: Kissar ofta pga. iver?

Min ena tik kan kissa hur många gånger som helst under en promenad. (revirpinkar) Medans min andra kissar med ca 4-5 timmars mellanrum alltså en gång per promenad max.

Tror det beror på hur mamman gjort inget jag har någon statistik på men min övertygelse.

Sen måste ju en valp kissa mer än en vuxen oxå. Inget att vara orolig för.
 
Sv: Kissar ofta pga. iver?

Min tik kissade ofta i iver när hon var valp och det gav sig nog inte förrens hon runt hon var ett. Hon kissade inne om någon kom och hon blev glad (skvätte lite) och hon kunde inte hålla sig några långa studer utan fick gå ut jätteofta annars hände olyckor.

Vi undersökte henne hos veterinären men hittade inget fel. Dock drack hon mycket och under en period begränsade vi vattenintaget vilket gav resutat och hon behövde inte ut lika ofta men hon forsatte att kissa när hon blev jätteglad.

Numera är hon snart två år och helt rumsren och kissare inte längre av glädje, men hon kissar flera gånger per promenad kanske mellan 3-5 gånger. När jag släpper ut henne i trädgården för att bara göra sina behov kissar hon oftast bara en gång.
 
Sv: Kissar ofta pga. iver?

Min förra tik kissade bara en gång, max två, under promenad.
Men tiken som jag har idag revirskvätter ofta och lyfter också på benet mot lyktstolpar, stenar m.m.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 573
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 234
Senast: Nominous
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag...
21 22 23
Svar
450
· Visningar
32 675
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 191
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp