Kissar rött?!

L

laxen

Har en hankatt, som nu helt plötsligt har börjat kissa inne. Idag när jag hörde att han stod i köket och krafsa sprang jag genast dit och hittade till min stora fasa en rödfärgad kissfläck? Luktade inte som det brukar heller... Vad kan detta vara?

Han är en okastrerad hane på 1 ½ år. Har när han varit lite yngre markerat lite. Men har inte varit ngt, förrän till för ett par dagar sen? :confused:
 
Sv: Kissar rött?!

Har en hankatt, som nu helt plötsligt har börjat kissa inne. Idag när jag hörde att han stod i köket och krafsa sprang jag genast dit och hittade till min stora fasa en rödfärgad kissfläck? Luktade inte som det brukar heller... Vad kan detta vara?

Han är en okastrerad hane på 1 ½ år. Har när han varit lite yngre markerat lite. Men har inte varit ngt, förrän till för ett par dagar sen? :confused:

Hej
Det är veterinären som gäller här för det kan handla om urinsten eller urinvägsinfektion. uronvägsinfektion är oftast lätt att behandla, men är det uronsten är det bråttom då det kan bli stopp i urinröret.
 
Sv: Kissar rött?!

Ring till veterinären på en gång och beställ tid så snart som möjligt! Det kan vara urinsten, UVI eller t.o.m. njursten.
 
Sv: Kissar rött?!

Inte bra. Åk till weterinär direkt. Det werkar ju inte som att kisse har stopp i urinwägarna nu, men det kan snabbt ändras. Hos weterinären tas ett urinprow där man kontrollerar förekomsten aw urinkristaller och bakterier mm och utifrån det wäljer man behandling. Ofta är ett foderbyte oundwikligt.

I de flesta fall ordnar det sig med foderbyte och ew behandling inflammation eller infektion. Men det är wikigt att snabbt undersöka kissen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Finns en annan tråd med bättre bakgrund. Men i korthet har jag hastigt fått ta hem en tidigare förvildad katt som bott ute. Katten...
2
Svar
24
· Visningar
3 885
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
3 791
Senast: Gumman123
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 531
Senast: Imna
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg och uthängning av mig själv som usel hundägare :o Men såhär. Jag kanske utnämner mig själv till bukes sämsta...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 715
Senast: Korekatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp