Kissen har fått ett sår! Behöver lite svar. Tack!

D

Dark-divas

Hej!

Upptäckte nu ikväll när kissen kom in att pälsen var skitig vid ena frambenets " Armhåla" och jag trodde det inte var nå farligt men när jag kom för nära sa han ifrån. Jag började fundera om han hade ont och så, så jag tog en närmare titt. Såg att det var ett sår där uppskattningsvis 1,5-2 cm långt och 1 cm brett och ca 0,3cm om inte mindre djupt. Såret var rent och fint och han har inte gett några tecken på att han har ont. Han kurrar som vanligt och går som vanligt och äter som vanligt.

Bör jag uppsöka en veterinär?
Ska jag låta katten sköta sig själv?

Har hört att katter har mycket bra läkkött och att dom kan hantera sådana saker på egenhand men vad tror ni?

Tacksam för svar på hela inlägget.

 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kissen har fått ett sår! Behöver lite svar. Tack!

Jag hade nog låtit det vara eller eventuellt tvättat med antiseptisk lösning.
Det var ju inte djupt alls och bör läka ganska enkelt.
 
Sv: Kissen har fått ett sår! Behöver lite svar. Tack!

Jag hade nog tvättat det och haft uppsikt över läkningen. Möjligen ringt en vetrinär och fått tips...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund har fått ett sår precis där huvud/käke går över till hals bredvid luftstrupen. Jag vet inte alls vad han har gjort. Han kliade...
2
Svar
22
· Visningar
3 824
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Har en honkatt på 1,5 år sedan innan och för en månad sedan flyttade 2st ungkatter på ca 5 månader till oss. En hane och en hona, inte...
Svar
8
· Visningar
5 811
Hästvård I slutet av oktober förra året så skadade sig min häst i hagen. Hon fick ett L format skärsår mellan hasen och kotan, var sida på "L:et"...
Svar
8
· Visningar
3 609
Senast: höstmåne
·
M
Katthälsa Min katt började halta för ca 3 veckor sen, efter lite kläm här och var tyckte jag det kändes som det kom från skulderbladen. Eftersom...
Svar
10
· Visningar
3 508
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp