kissingspine + bomlöst?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Arinko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 867
A

Arinko

Min kusin är medryttare på ett fullblod som har problemet kissingspine
(för er som inte vet; att kotorna i ryggraden ligger för nära varandra).
H*n går just nu med en islandssadel och det funkar bra.
Vad jag undrar är om en bomlös kanske skulle fungera ännu bättre?
Någon som har egna erfarenheter av det?

Sv: kissingspine + bomlöst?

Min märr har diagnosen kissing spine. Hon är inte riden efter detta, endast körd, då jag hade turen att ha en inkörd häst. Bomlöst eller inte spelar ingen roll, det viktiga är att hästen har byggt muskler runt det skadade området innan du sitter upp. Tömkör, över bommar t ex, promenera, uppför och nerför backar (nyttigt för matte oxå :) )
Fick ett jättebra träningsprogram av min veterinär!!:bow:

Sv: kissingspine + bomlöst?

Min kompis har en kissingspinehäst och hon rider i bomlöst - hon kan inte tänka sig att byta tillbaka till bomsadel!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
700
Senast: Grazing
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
15 566
Senast: tott
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 268
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka