Bukefalos 28 år!

Kisssäkra lakan

escodobe

Trådstartare
Var kan man köpa sådana?

Har en valp som envisas med att då och då kissa i sängen. Hitills är det "bara" täcken, kuddar och bäddmadrasser som blivit lidande, men mardrömmen är om det skulle läcka ner i resårmadrassen:crazy:
Tänkte skaffa något slag skydd att ha under lakan/bäddmadrassen, vad rekommenderar ni föräldrar?
 
Sv: Kisssäkra lakan

Min säng är täckt med plastad frotté ;) Ungefär lika sexigt som det låter, haha ... men jag har ett överdrag på bäddmadrassen, köpte det på IKEA ! Har delvis testats också och resten av sängen klarade sig fint :D
 
Sv: Kisssäkra lakan

Hoppas det är okej att jag halvsnor tråden, escodobe. Jag vågar påstå att ämnet är mycket närbesläktat.

Om det nu redan skulle finnas kissfläckar på en madrass, vad kan användas för att ta bort dem? Finns det något magiskt medel eller är det slänga och köpa nytt som gäller? :crazy:
 
Sv: Kisssäkra lakan

Skulle tro att Apoteket kan fixa fram sådana överdrag, för det funkar nog inte att få det på recept från landstinget till fyrbenta barn;)
 
Sv: Kisssäkra lakan

Jag skulle efter att ha försökt tvätta med vatten, rengörningsmedel och svamp gnugga in rejält med bikarbonat. Det sägs neutralisera lukten.

Jag fick lite smärre panik då jag i lördags fick vibbar om att sängkisseri är ett vanligt problem inom rasen....

Det måste ju vara ett vanligt problem i barnsängar? Eller är det därför man har skumgummi istället för resormadrasser?
 
Sv: Kisssäkra lakan

I de flesta barnsängar finns kanske plastad frotté för man är medveten om att det sannolikt sker olyckor (?) Jag tror min mamma dock bytte madrasser i sin säng (när jag och min bror vuxit upp) pga missfärgning :angel:
 
Sv: Kisssäkra lakan

Jag vet att vi fick en påse plastade papperslaken eftersom vi hade en kompis som var sängvätare som brukade sova över. Men de innebär ju att vi inte kan ha haft det hemma. När brukar barn bli torra på nätterna?
En madrass skumgummi kan man ju alltid spola av med slang och torka. På ålderdomshemmet hade vi platsöverdrag runt en del madrasser.
 
Sv: Kisssäkra lakan

Ja, jag vet inte när barn blir torra, min är bara 2 månader så det lär dröja ett litet tag till :D
Men jag hoppas plastad frotté funkar med hunden, jobbigt problem det där :( Man vill ju inte byta resårmadrass SÅ ofta ;)
 
Sv: Kisssäkra lakan

Det är bara en av dem som kissar i sängen , och jag bor rätt litet så att låsa bägge hundarna ute från sängen är inte möjligt, i så fall så skulle jag få hänga in sängen. Han är nyinflyttad så det är troligen en trygghetsgrej. Jag hoppas ju förstås att han ska sluta. Men under tiden vill jag skydda madrassen ifall det skulle hända igen.


(mitt exs hund kissade ner sig i sömnen ett par gånger som valp - han vaknade inte ens.)
 
Sv: Kisssäkra lakan

Kanske stänga dörren till sovrummet?

Men det var väl inte det hon frågade om? Hon bad om råd för att hitta kissäkra lakan, inte huruvida hunden skulle sova i sängen eller ej.

Vissa människor har sina barn i sängen, andra har hundar. Är inte det upp till var och en hur man vill göra? Eller hon hade fått samma råd om det gällt en son eller dotter?

Jag vill inte ha mina barn i min säng och det har ALLTID funkat att ha dem i sina egna sängar, inte tjaffsar jag på föräldrar som har sina barn i sängen varje natt!
 
Sv: Kisssäkra lakan

Inte ha hunden i sängen är mitt tips. ;)

Annars finns det att köpa på tex Babyproffsen på lösmeter som skyddar sängen. :laugh:
 
Sv: Kisssäkra lakan

Som sagt, i den ena lägenheten är det omöjligt att stänga dörren - det är en etta. Den andra har visserligen en dörr in till "sovrummet" men är mindre till kvm. Det skulle kännas taskigt att halvera hundarna utrymme. Den stora har dessutom fått sova i sängen (när jag inte är i den) i över 7.5år, och jag har inga planer på att ändra på det.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 274
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 251
Senast: ako
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 477
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 242

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp