Sv: Kissungar
Katten mår jättebra, hon är amaskad tre gånger i sitt liv och nu är hon 1½ år, hon är inte vaccinerad.
Hon har i princip fri tillgång till torrfoder och får med jämna mellanrum ägg och matrester(läs rent fint kött)
Visst är hon mycket värd jag har aldrig träffat på en sån go katt i hela mitt liv (annars så anser jag katter som lömska djur).
Men ärligt talat tror du att en katt som är van vid att alltid springa som hon vill ute, skulle trivas som konvalecent i typ två månader instängd med tratt och hela kittet ? hon hon nu får livshotande skador och det är 50% chans att katten övelever och om nu katten överlever så innebär det smärta lång tid innan den är helt återställd om den nu blir det överhuvutaget. Hur kul har katten det under den tiden tror ni den uppskattar det? ett djur lever i nuet och ser inte framför sig och tänker att nu har jag skitont men det är bra om 4 månader.
Att jag har mina hästar försäkrade beror på att det handlar om mer pengar när en häst blir sjuk än vad det gör om katten blir sjuk. En katt blir nog aldrig lika mycket värd som en häst, du kan aldrig tjäna lika mycket pengar på en katt som en häst. Ett normalt halvblod kostar runt 70 papp medans en jättefin raskatt kanske kostar 5000 det går inte att jämföra.
Bara för att jag inte har katten försäkrad betyder det inte att mina djur mår dåligt, så du behöver inte tala om för mig att jag inte ska ha djur. För det finns många djur som har det sämre än mina.
En sista fråga och hur vet du om jag har råd att betala vetrinären eller inte om katten blir sjuk?