Kladdkaka för en

En muggs recepten är små portioner anpassade efter folk som bara äter sånt till efterätt, jag brukar dubbla dom eftersom det oftast är min kvällsmat :angel:

Sonen högg just nu kladdkaka till frukost och eftersom @athena_arabians skrivit att det är en bra frukost så var jag tyst och tänkte att jag måste omvärdera min syn på lämplig frukost :p
 
4msk mjöl
4msk socker
2msk kakao-pulver
2msk olja
2msk vatten
lite salt & vaniljsocker
Rör ihop, värm i mikron i en mugg i ca 30sek-1min

Den här gjorde jag häromkvällen när jag satt med samma tankar som TS.. Tillfredsställde sötsug och lagom mängd, framförallt SNABBT! :p. Hade dock 4 msk smör istället för olja..
 
4msk mjöl
4msk socker
2msk kakao-pulver
2msk olja
2msk vatten
lite salt & vaniljsocker
Rör ihop, värm i mikron i en mugg i ca 30sek-1min

Varför, varför, varför gick jag in på denna tråd..?:arghh: Nu bara måste jag ju prova detta recept...
Och jag som tänkt försöka äta lite nyttigare idag med kyckling och grönsaker (och lite överbliven glass:D) ...men visst är det väl lite så att kalorierna nollas om man äter något nyttigt före man äter något onyttigt..? Viiiisst...?:angel::idea:
 
Varför, varför, varför gick jag in på denna tråd..?:arghh: Nu bara måste jag ju prova detta recept...
Och jag som tänkt försöka äta lite nyttigare idag med kyckling och grönsaker (och lite överbliven glass:D) ...men visst är det väl lite så att kalorierna nollas om man äter något nyttigt före man äter något onyttigt..? Viiiisst...?:angel::idea:

Exakt så är det! Dessutom, om ingen ser att man äter det så har det inte hänt! Kalorier räknas liksom bara i övervakat tillstånd :idea:
 
Jag gjorde underbarakladdiga och sega brownies igår. Åt två och tog med resten till jobbet där gamarna slukade resten på en kvart :D
 

Liknande trådar

Mat Nubråkar det vara så att jag fixk en göassmaskin igår 😇. Har bara hunnit testa en snabb vaniljglass men tyckte det blev jättebra. Jag...
Svar
14
· Visningar
249
Mat Jag har alltid haft väldigt svårt för Aubergine men känner att jag vill lära mig att äta det. Dels för att det vore kul att odla och...
Svar
13
· Visningar
373
Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 640
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
210
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp