Sv: kläder för stalljobb?
När jag jobbade i stall förut (har ju blivit en del genom åren) berodde ju klädseln lite på vad det var för väder och årstid. Ungefär kan jag dela upp det såhär:
Vår: Ridbyxor, knästrumpor, gympaskor, kofta, ev jacka vid blåsigt/regnigt väder samt sjal (en såndär snus-näsduk som man kan knyta runt huvet), tunnare vantar
Sommar: Ridbyxor, knästrumpor, gympaskor, tre-kvarts-ärm eller t-shirt, keps/sjal och solglasögon (inte inne då)
Höst: Ridbyxor, knästrumpor, gympaskor/kängor, tjockare kofta, jacka, mössa, tunnare vantar
Vinter: Ridbyxor, underställsbyxor, ull-knästrumpor, kängor, tjockare kofta, tjockare jacka, mössa, skinnhandskar, halsduk. Hade även fula mjukisbyxor över ridbyxorna vissa riktigt kyliga mornar innan det började komma folk till stallet.
Jag jobbade på en ridskola/privatstall där man vill se lite snygg ut när kunderna kommer. Alltså ha ridbyxor, helst stallets egna tröja/jacka. Hade det varit ett eget stall hade jag nog luffat runt i mjukisbrallor jämt

Men eftersom jag red mycket ville jag ha "ridvänliga" kläder på mig även jobbtid.
M-oaa