kläder för stalljobb?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare annizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 4 074
Sv: kläder för stalljobb?

Har stall hemma så oftast joggisar, jodphurs och reflexjacka.

På sommaren fyller jag ju mest på vatten i hagen så då har jag vardagskläder på mej.

Snickarbyxor med knäskydd är guld! Stryktåliga och gör inget om man smutsar ner dem och dessutom bara att kasta sig ner på knä om något behöver fixas med. Många, djupa och bra fickor att ha diverse saker i. På fötterna rejäla stövlar. Med eller utan foder beroende på temperatur.
Upptill har jag vanliga collegetröjor, fleeceväst och en Musto snugs-jacka.
Redo för allt!

Denna tiden på året: underställ (livsviktigt), en oversize fleece-tröjja, ridbyxor och rejäla kängor, ibland mössa och vantar. Blir det kallare så kör jag på underställ, thermobyxor och skaljacka, kängor, vantar och mössa.

Vill ha smidiga slitstarka kläder.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Islaend
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Min häst gillar att kli sin svans och det är ju skitfult 😝 På tjockare stalltäcken finns oftast svanslapp MEN på ofodrade/tunna...
Svar
6
· Visningar
395
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka