Kläder vi älskar

Hyacinth

Trådstartare
Vill du sjunga foppatofflans lov som @Philosophia ? Hylla haremsbyxan? Rekommendera mamelucker åt alla?
Hur klär du dig? När känner du dig fin? Vilka plagg vill du hylla?


Jag älskar trikååååååå! Detta underbara, strykfria material. Sitter inte åt, är följsamt och kräver inte strykjärn. Och strumpbyxor:love: detta förträffliga åretruntplagg! 95% av dagarna på året har jag trikåklänning/kjol och strumpbyxor. Det är min älskade uniform.
 
Vill du sjunga foppatofflans lov som @Philosophia ? Hylla haremsbyxan? Rekommendera mamelucker åt alla?
Hur klär du dig? När känner du dig fin? Vilka plagg vill du hylla?


Jag älskar trikååååååå! Detta underbara, strykfria material. Sitter inte åt, är följsamt och kräver inte strykjärn. Och strumpbyxor:love: detta förträffliga åretruntplagg! 95% av dagarna på året har jag trikåklänning/kjol och strumpbyxor. Det är min älskade uniform.

Vi är nog lite lika. :D
Äääälskar trikå, vet inte ens hur många trikåkjolar jag äger. Mitt klädmotto är typ: "Trikå från topp till tå!" :love:

Älskar även pikétröjor, detta fantastiska plagg, den förträffliga blandningen mellan t-shirt och skjorta. Precis som @Emiro känner jag mig proper i piké. Skön känsla!

Vill för övrigt passa på att hylla hatt. Hatt är bra! Jag har bland annat en svart filthatt med stort och svängigt brätte, perfekt att ha när det regnar lite - ett tjusigt sätt att ersätta paraply :up:
 
Jag känner mig fin när jag har en klänning på mig, jag älskar klänningar och klär oftast upp mig mer än nödvändigt på fester. Ex, alla kommer i jeans och linne och jag har en fin klänning på mig med blommor i håret:laugh:

Eftersom jag tycker om klänningar och gillar att klä upp mig så tar jag alla tillfällen jag får:p
 
Jag känner mig fin när jag har en klänning på mig, jag älskar klänningar och klär oftast upp mig mer än nödvändigt på fester. Ex, alla kommer i jeans och linne och jag har en fin klänning på mig med blommor i håret:laugh:

Eftersom jag tycker om klänningar och gillar att klä upp mig så tar jag alla tillfällen jag får:p
Jag älskar också klänningar!:love: Och att klä upp mig när tillfälle ges.
Synd att jag är så vansinnigt frusen så klänningarna inte kan följa med hela året runt, trots dubbla strumpbyxor:down:
 
Jag älskar också klänningar!:love: Och att klä upp mig när tillfälle ges.
Synd att jag är så vansinnigt frusen så klänningarna inte kan följa med hela året runt, trots dubbla strumpbyxor:down:

Det finns tjocka strumpbyxor och leggings som är i typ fleece eller något liknande, riktigt varma med andra ord. Perfekta till klänning när det är riktigt kallt :love:
 
Jag älskar också klänningar!:love: Och att klä upp mig när tillfälle ges.
Synd att jag är så vansinnigt frusen så klänningarna inte kan följa med hela året runt, trots dubbla strumpbyxor:down:

Ja, jag håller mig till klänningar på sommarhalvåret och på inomhusfester vinterhalvåret. Annars fryser man ju ihjäl:D

Jag tycker inte tjocka strumpbyxor är fint till klänning, endast tunna, vanliga strumpyxor använder jag och det blir kallt på vintern.
 
Mina jaktkläder som är mina arbetskläder :o Jag har tre par gröna byxor och två i Realtree-camo samt en jacka i Realtree. De är sköna, strunt samma om man skitar ner dem och allt förutom två av byxorna är gjorda i vattentätt andasmaterial. De används även när jag inte jobbar... :o :o

Mina sidenskjortor. Om jag nu måste klä upp mig känns allt dressat om jag har en sidenskjorta plus att min känsliga hud gillar dem.

Mina tracksters från Houdini och lösa sidenbyxor. Perfekta mysa-i-soffan byxor och är de rena kan man ha byxorna från Houdini upp till affären iaf.

Mina fleecejackor. Jag fryser. Konstant. Fleecejackor är bra :up:
 
Haremsbyxor! Jag älskar mina haremsbyxor, har tre stycken i tre olika tjocklekar.
Det finns fula haremsbyxor, det är jag smärtsamt medveten om men de jag har tycker jag faktiskt inte är fula och de sitter helt OK på mig. Ser skönt ledigt och lite bohemiskt ut kombinerat med ett lagom snyggt linne. Det ska vara modell med ordentligt häng, inte såna som bara ser ut som att man bajsat lite.
 
Benfickor! Alla byxor jag har när jag är hemma har benfickor. Benfickornas betydelse kan inte överskattas. De är förvaringsplats åt plånbok, mobil, pennor, lappar, vantar, en tunn mössa, hörlurar eller vad som nu behövs beroende på aktiviteten. Dessutom är de en extra hand när man behöver lägga ifrån sig ett verktyg, ett äpple eller vad man nu har i händerna.

Jag önskar att jag kunde bära byxor med benfickor jämt.
 
Alltid klänning eller kjol med leggings under. :love: Gillar det för det är som att ha mjukisbyxor på men man är ändå välklädd. Och i mitt jobb behöver jag vara hyfsat klädd.
Tror inte jag har några jeans i min enorma garderob.

Enda nackdelen att det oftast inte är fickor. Jag älskar väskor också men ibland är fickor praktiskt.
 
Benfickor! Alla byxor jag har när jag är hemma har benfickor. Benfickornas betydelse kan inte överskattas. De är förvaringsplats åt plånbok, mobil, pennor, lappar, vantar, en tunn mössa, hörlurar eller vad som nu behövs beroende på aktiviteten. Dessutom är de en extra hand när man behöver lägga ifrån sig ett verktyg, ett äpple eller vad man nu har i händerna.

Jag önskar att jag kunde bära byxor med benfickor jämt.

Eh, det har nog jag (nästan) :o Arbetskläderna har ju benfickor plus att många av mina "civila" byxor är av lite sportigare modell och de har ofta benfickor också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Pysseltråden
  • Flytt till Gotland!

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp