Kläder vi älskar

Haha, men ellerhur :) jag gillar dock det mesta av vår uniform.
Vi jobbar ju dock inte inom exakt samma, men borde vara någorlunda likadana uniformer kan jag tänka mig :)
Jag tror att era är lite bättre än våra. Våra byxor tål tex kemstridsmedel och eld, men suger åt sig vatten som en jäkla svamp :meh: men det är ny uniform på g för oss nu, som tur är!
 
Jeans med bootcut :love:
Funkar till allt. Snygg topp och kavaj/dressad kofta på jobbet. Linne och mannens hoodie hemma.

Annars ett par vida byxor med pressveck :d
 
Jag tror att era är lite bättre än våra. Våra byxor tål tex kemstridsmedel och eld, men suger åt sig vatten som en jäkla svamp :meh: men det är ny uniform på g för oss nu, som tur är!

Mm, våra funkar bra tycker jag. Regnstället är bra mot vatten iaf, och det är ju även det vi använder som skydd vid gasolyckor och sånt. Inte för att jag provat det vid ett sånt tillfälle, men ändå. ;p

@LadyCovergirl, tja, jag har inte så mycket att klaga över. Skulle väl vara kängorna då :p
 
Ytterligare ett Houdini-fan här! Särskilt Power houdin, jag har inte mindre än sju styckern i olika färger :o. Jag har dem både hemma och på jobbet. De två äldsta tröjorna har degraderats till stalltröjor.

images


Annars så är kläder i merinoull en favorit, ffa underställ, sport-BH och strumpor. Tyvärr är plagg i detta material både dyra och slits oerhört snabbt men det är det värt om en tränar eller rör sig mycket utomhus under kallare årstider.
 
="LadyCovergirl, post: 17148803, member: 30174"]Hur funkar era kläder vid värme respektive kyla? Våra kläder andas absolut ingenting vilket gör det lagom klibbigt under den varmare tiden av året.

Tja, det är ju rätt varmt på sommarn, om man säger så. :p Svettfest, typ.
Och de är ganska kalla på vintern, iaf skorna och så. Lager på lager går ju bra och vi har en hel del kläder som ingår i uniformen.
Problemet blir ju när man går in i en lägenhet eller liknande. Svettfest, igen.
 
Houdinis power houdi

Jag älskar Houdinis Power-serie. :love: Jag har dock en Power Jacket, det är lite för mycket huva på hoodien för att det ska vara bekvämt när jag har ryggsäck (och dessutom alltid en typ skaljacka med huva). Houdini har en serie som är lite tunnare i tyget än Power-serien som heter Outright. Där har jag en hoodie eftersom huvan är mycket tunnare, och dessutom är det så himla mycket snyggare med huva.

Dottern har för övrigt också en Power Houdi. :D

Fil%202015-09-25%2014%2015%2058.jpeg
 
Tja, det är ju rätt varmt på sommarn, om man säger så. :p Svettfest, typ.
Och de är ganska kalla på vintern, iaf skorna och så. Lager på lager går ju bra och vi har en hel del kläder som ingår i uniformen.
Problemet blir ju när man går in i en lägenhet eller liknande. Svettfest, igen.

Även vi svettas på sommaren. Extra kul att springa på larm några våningar upp och känna efteråt hur byxorna klibbar fast på benen :sick:
Vi har inte så mycket att välja på. Skjorta, piké, polotröja är egentligen valen för tröjor. Byxor finns i sommar- och vintervariant samt herr- och dammodell. Sen Nato-tröja, softshell, stickad kofta som "över-överdel".
 
Långa linnen, såna som går ner över rumpan. Det är vad jag lever i hemma, linne och trosor. På vintern mammas stickade tofflor också.
 
Jag älskar trikååååååå! Detta underbara, strykfria material. Sitter inte åt, är följsamt och kräver inte strykjärn. Och strumpbyxor:love: detta förträffliga åretruntplagg! 95% av dagarna på året har jag trikåklänning/kjol och strumpbyxor. Det är min älskade uniform.

Vi är nog lite lika. :D
Äääälskar trikå, vet inte ens hur många trikåkjolar jag äger. Mitt klädmotto är typ: "Trikå från topp till tå!" :love:

Jag har 95% av vaken tid på mig trikåklänningar / dito topp-och-kjol, och strumpbyxor eller leggings. Skönt, snyggt och bekvämt på alla sätt och vis.

Jag gillar också trikåklänning och leggings, men det ser rätt fult ut på mig. Andra ser snygga ut i det. *orättvist* Idag hade jag leggings, jeanskjol och en längre trikåtröja, det funkar bättre. Men trikå är klart bekvämare än jeans. Hur gör ni???

Jag önskar mig looken som ge sken av en småbarnsmamma som har läget under kontroll, kanske t.o.m. hunnit sminka sig lite lätt. Lekplatsredo och hyfsat presentabel på samma gång. I själva verket är det naturligtvis inte så - är glad om jag inte har fläckar efter frukost och tandborstning och det har nog hänt att jag glömt att dottern myckat mig med hårspännen med små svampar på osv...

Hade hela sommaren typ HM:s amningslinnen och linnekjol till. Nu är jag helt lost igen. :confused:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Pysseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp