Bukefalos 28 år!

Kläder vi älskar

Svarta struprörsjeans, gärna med hög midja. Funkar till allt! Som hemmaplagg måste jag väl säga min onepiece med dödsskallar:devil:
Samma favoritplagg här :D Till vardags har jag nästan jämt svarta stuprörsjeans med lite högre midja! Och på kvällarna om jag fryser har jag onepiece i fleece :p
 
*hmpf*
Vaddå..kan man inte alltid ha Houdini?

//Squie - som bara älskar detta märke!!! O som nog har en överrepresentation av märket i garderoben...o mer ska det bli. ;)

Jag avskyr faktiskt Houdini förutom de byxorna :o det är något med passformen på överdelarna som inte fungerar på mig, jag tror de är för långa. Däremot ÄLSKAR jag allt jag har från Patagonia och Mountain Hardwear, deras plagg är som gjorda för min kropp :love:
 
Jag avskyr faktiskt Houdini förutom de byxorna :o det är något med passformen på överdelarna som inte fungerar på mig, jag tror de är för långa. Däremot ÄLSKAR jag allt jag har från Patagonia och Mountain Hardwear, deras plagg är som gjorda för min kropp :love:
Åhhhh fortsätt prata snuskigt :love:
Jag är helt kär i friluftskläder! Jag har förstått att det är osexigt men jag håller inte med :D
 
Åhhhh fortsätt prata snuskigt :love:
Jag är helt kär i friluftskläder! Jag har förstått att det är osexigt men jag håller inte med :D

Osexigt vet jag inte... :p senaste karlarna som raggat på mig har enbart sett mig i arbetskläder eller nämnda friluftskläder :D

Jag har tom fått kommentaren att jag är söt i keps! :rofl: vid det tillfället var jag också (inkl kepsen) täckt i lera eftersom jag höll på med moränprovtagning :D
 
Benfickor! Alla byxor jag har när jag är hemma har benfickor. Benfickornas betydelse kan inte överskattas. De är förvaringsplats åt plånbok, mobil, pennor, lappar, vantar, en tunn mössa, hörlurar eller vad som nu behövs beroende på aktiviteten. Dessutom är de en extra hand när man behöver lägga ifrån sig ett verktyg, ett äpple eller vad man nu har i händerna.

Jag önskar att jag kunde bära byxor med benfickor jämt.
Bör kombineras med långa ben.
Vi andra får nöja oss med någon enstaka benficka, det är vad som får plats :meh:
 
Benfickor! Alla byxor jag har när jag är hemma har benfickor. Benfickornas betydelse kan inte överskattas. De är förvaringsplats åt plånbok, mobil, pennor, lappar, vantar, en tunn mössa, hörlurar eller vad som nu behövs beroende på aktiviteten. Dessutom är de en extra hand när man behöver lägga ifrån sig ett verktyg, ett äpple eller vad man nu har i händerna.

Jag önskar att jag kunde bära byxor med benfickor jämt.

Jag visste inte att min make höll till på Buke... eller är du hans klon? :up:
 
Jag avskyr faktiskt Houdini förutom de byxorna :o det är något med passformen på överdelarna som inte fungerar på mig, jag tror de är för långa. Däremot ÄLSKAR jag allt jag har från Patagonia och Mountain Hardwear, deras plagg är som gjorda för min kropp :love:

Nej, nej, nej...du har HELT missuppfattat. Det är Patagonia (MH har jag aldrig provat) som inte går att ha, passformen är helt galen (förutom en stickand klänning) ;)

Däremot kan vi vara helt överrens om att FUNKTIONSKLÄDER är outstandinig! :) Deal?
 
Jag älskar också Houdini! Framförallt hoodisarna, långa ärmar och att fleecen inuti är så galet mjuk :love: Håller med om friluftskläder överlag, en Patagonia microfleece är annars favoriten.

Vardagsplagg jag älskar är SKJORTOR! Jeans, silke, bomull... oversized med upprullade ärmar eller snyggare skurna. Man kan ha dem till kjol, byxor, klänning, de finns i massa fina mönster och färger. De kan vara med skorstenskrage eller nästan urringade. Man kan ha stickade tröjor över eller kavaj. Har på sistone köpt flera snygga herrskjortor till mig själv och de sitter jättebra. Åh älskar skjortor!
 
Benfickor! Alla byxor jag har när jag är hemma har benfickor. Benfickornas betydelse kan inte överskattas. De är förvaringsplats åt plånbok, mobil, pennor, lappar, vantar, en tunn mössa, hörlurar eller vad som nu behövs beroende på aktiviteten. Dessutom är de en extra hand när man behöver lägga ifrån sig ett verktyg, ett äpple eller vad man nu har i händerna.

Jag önskar att jag kunde bära byxor med benfickor jämt.
Med en tjock, stickad ylletröja till! (Inte någon mesig lammullströja, utan en mycket mer rejäl historia.)

Underbart och perfekt, men tyvärr inte riktigt mitt-i-prick för mitt jobb. Ej heller för min (förmodade) könsroll.

Men ändå. Sådana kläder är friheten! Hela dagen på kafé på söndagarna!
 
Dom bästa plaggen är långa leggings, långa silkes skjortor eller klänning över.
Stickade tröjor i härligt ullgarn, gillar jag också, helst hemma stickade.
 
Mina jaktkläder som är mina arbetskläder :o Jag har tre par gröna byxor och två i Realtree-camo samt en jacka i Realtree. De är sköna, strunt samma om man skitar ner dem och allt förutom två av byxorna är gjorda i vattentätt andasmaterial. De används även när jag inte jobbar... :o :o

Mina sidenskjortor. Om jag nu måste klä upp mig känns allt dressat om jag har en sidenskjorta plus att min känsliga hud gillar dem.

Mina tracksters från Houdini och lösa sidenbyxor. Perfekta mysa-i-soffan byxor och är de rena kan man ha byxorna från Houdini upp till affären iaf.

Mina fleecejackor. Jag fryser. Konstant. Fleecejackor är bra :up:
Var köper du sidenskjortor? Har du något särskilt märke, eller ramlar du över dom lite överallt?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp