Bukefalos 28 år!

Kläder vi älskar

Morgonrock!
Världens bästa uppfinning som gör att man inte behöver klä på sig så särskilt alls
Instämmer! Fungerar bra både som enda plagg när en går upp på morgonen eller som extraplagg att ta på sig när det är lite kyligt. Som en lång kofta.

Jag tror att folk som hyllar onepiece helt enkelt bara har missat morgonrocken.

(Jag sitter i enbart morgonrock medan jag skriver detta. Har inga planer på att byta om de närmsta timmarna. :D)
 
Jag är väldigt förtjust i nylonskjortor. Inte världens mest praktiska material (förutom att tvätta) men ack så snyggt!
 
@cirkus och @Trani - ang. morgonrock. Fryser ni inte om benen? Hur kommer ni runt det "problemet", om ni har det vill säga?
Jag sitter för det mesta med benen i kors - fötterna under mig och benen täcks av morgonrocken. Räcker inte det så tar jag på mig strumpor.

Men just nu är det inte för kallt att gå med bara ben. Jag har dessutom två morgonrockar i olika tjocklek så jag kan variera efter temperatur.
 
Jag gillar sköna och praktiska klädesplagg, men om jag bortser från rena funktionsplagg, träningskläder och foppatofflor (finns det något skönare och mer praktiskt att stoppa ner fötterna i?) så är just nu Rodebjers skjorta Hathaway mitt absoluta favoritplagg.

- Lagom lång även för oss som är korta
- Varken tajt eller bylsig
- Snyggt fall
- Snygg krage
- Behöver inte strykas om den hängs upp på galge direkt efter tvätt
- Funkar till allt, jag ser varken för nerklädd eller för uppklädd ut
- Finns i många olika färger

Annars består min uniform av jeans, kavaj och vit eller svart t-shirt.
 
Jag älskar toppar och jackor med glitter och paljetter, i synnerhet i 80-tals tappning. Hittar tyvärr alltför få tillfällen att bära dessa kläder, men älskar den flärd de skänker vår klädkammare. I övrigt älskar jag min morgonrock, den är betydligt mer välanvänd än mina paljettplagg.
 
Jag älskar shorts. Det är ohyggligt synd att jag alltför sällan har tillfälle att bära shorts. (Varför ingår inte långa shorts i min uniform?! :cry: )
 
Jag bara älskar engelsk country stil:love:
Vet inte hur många oljerockar och quiltade jackor/västar jag har:o
Favoritmärkena jag alltid blir nöjd med är Barbour och Tom Joule. Jag känner mej alltid välklädd och jag kan lika gärna ha kjol/klänning till som jeans eller jaktbyxor. Regnar det tar jag på mej gubbsmäcken:)
Har lite problem nu när jag är gravid att hitta en ny oljerock som går om mage och tuttar...

Fler oljerockar åt folket!
 
Jag har 95% av vaken tid på mig trikåklänningar / dito topp-och-kjol, och strumpbyxor eller leggings. Skönt, snyggt och bekvämt på alla sätt och vis.

Min senaste klädförälskelse är en mycket enkel och relativt tunn lång svart kofta från KappAhl. Går nästan till golvet. Helt fantastisk nu när det är för varmt för ytterplagg (dock har jag schal / scarf / halsduk på morgonen) men för kallt för ingenting. Dessutom snygg. Och har fickor! Alternativet är en poncho som mamma sydde till mig av en fleecefilt. Också mycket bra mittemellanplagg.

Häromveckan köpte jag dock något som jag aldrig trodde skulle få äntra min garderob. Ett par leopardmönstrade haremsbyxor. Dock kommer de aldrig att visa sig utanför dörren... sa hon med emfas, men de var faktiskt ute och plockade svamp i lördags. Så oerhört sköna att jag inte kunde låta bli.

Har även investerat i ett par lurviga sockar från TGR nyligen. Ljuvligt gosiga inomhus.

Och dessa, förresten! Jättebra att ha under kjol eller klänning när det är varmt och man vill slippa skavsår, men även utanpå strumpbyxor om man har problem med att de åker ner. Eller fryser om rompen då. Gina kallar dem cykelbyxor, jag kallar dem mamelucker ;)
 
Jeansshorts, världens i särklass bästa plagg :D känner mig alltid lagom snygg i något av de jeansshorts jag har, jag har extremt lätt att hitta shorts som sitter bra osv. Har gärna shorts året runt, självklart med strumpbyxor under när det är kallt ;)

Sedan älskar jag raggsockor!

Det går inte heller att säga för mycket positivt om riktigt bekväma skor. Merrell verkar göra skor som i princip alltid passar mina fötter utmärkt. Icebug också. Köper gärna kläder riktigt billigt annars, typ shorts för 50kr osv, men skor kan jag lätt lägga ca 1000kr på för att få något riktigt bekvämt.
 
Den här klänningen. Jag har 5 stycken i olika färger; de är så fruktansvärt bekväma och användbara att jag köper så fort jag ser dem i en färg jag gillar. Köpte en rostbrun/orange en så sent som förra veckan. Aj löv it.

2015-02-19_114640_54e5d4319606ee3b16762c33.jpg


Jag älskar allt som går att bära med strumpbyxor, för jag älskar strumpbyxor. Gärna runt 60 denier sådär. Så. Jäkla. Bekvämt. Träningstights är nästan lika bekvämt.
 
Och dessa, förresten! Jättebra att ha under kjol eller klänning när det är varmt och man vill slippa skavsår, men även utanpå strumpbyxor om man har problem med att de åker ner. Eller fryser om rompen då. Gina kallar dem cykelbyxor, jag kallar dem mamelucker ;)

Åååh, såna har jag jagat i diverse affärer hela sommaren men överallt har de bara funnits kvar i XS och möjligen nån enstaka S (vilken ÖVERRASKNING att de säljer slut i större storlekar, förstår att inköparna på kedjorna inte kunde förutse det... :banghead: ). Varför har jag inte tänkt på att kolla Gina? De ser till och med ut att finnas i min storlek i min närmsta affär, så jag måste dit imorgon och köpa på mig.
 
Om man går efter bekvämlighet, så är mina favoritkläder följande: Ung08 T-shirt anno 2008, BikBok mjukisbyxor och Hunterstövlar :love: Skulle kunna gå runt i nyss nämnda alltid!
Om man nu bortser från ovanstående pyjamas, är mitt absoluta favoritplagg en kofta köpt i Tyskland. Den är vinröd, lång och "fladdrig" i modellen. Och gjord i världens mjukaste material! Typ Modal/Viskos/Elastan tror jag den är. Köpt för 1 Euro på rea, så värt det :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp