Klädhjälp!

MalanMjöl

Trådstartare
Ska på bröllop i början av december och har köpt den här klänningen:
part-two-amilliana-sommarklanning-blue-1.jpg

Frågan är vad jag ska ha för kavaj/kofta/sjal eller liknande över den i kyrkan om det är kallt, samt vad för skor?

Typ omöjligt att hitta något mörklblått i samma nyans som klänningen så vilka färger skulle man kunna leta efter istället? Samma med skor, tilläggas bör att jag inte klarar av några monsterklackar… :angel:
 
Plocka upp den nära nog hudfärgade tonen? Väldigt lätt att hitta grejor i den nyansen just nu. En mörkblå kofta hade jag nog satsat på, en kavaj i avvikande färg tycker jag ser billigt ut.
 
Plocka upp den nära nog hudfärgade tonen? Väldigt lätt att hitta grejor i den nyansen just nu. En mörkblå kofta hade jag nog satsat på, en kavaj i avvikande färg tycker jag ser billigt ut.

Finns en massa varianter av den andra färgen i butikerna nu ja, men i princip lika omöjligt att hitta en i exakt samma nyans som det är att hitta en mörkblå i samma ton som klänningen. Kommer det inte se konstigt ut med en mörkblå kavaj i annan nyans än klänningen eller det är OK?
 
Finns en massa varianter av den andra färgen i butikerna nu ja, men i princip lika omöjligt att hitta en i exakt samma nyans som det är att hitta en mörkblå i samma ton som klänningen. Kommer det inte se konstigt ut med en mörkblå kavaj i annan nyans än klänningen eller det är OK?

Jag säger ju det, undvik kavaj.
 
Själv hade jag försökt hitta något så likt som möjligt, kanske en mönstrad sjal av rejäl kvalité. På vintern är det ju ändå ytterkläder över som gäller till och från.
 
Alltså, jag kan inte se bilden. :mad:

Men jag var på vinterbröllop för något år sedan, i kyrkan var det rätt kallt. Beroende på sällskapet hade jag valt en större, tjock (men stylish) stickad tröja i mörkblått. Behöver inte nödvändigtvis vara i exakt samma nyans.
Sedan hade jag nog haft en sjal som är lite rejälare, som man kan ha runt axlarna på middagen, det har en tendens att vara varmt. Men är man en kylling så kan man viea den.

Själv hade jag en långärmad klänning som blev lite väl varm, trots att tyget på armarna var riktigt tunt.
 
Själv hade jag försökt hitta något så likt som möjligt, kanske en mönstrad sjal av rejäl kvalité. På vintern är det ju ändå ytterkläder över som gäller till och från.

Alltså, jag kan inte se bilden. :mad:

Men jag var på vinterbröllop för något år sedan, i kyrkan var det rätt kallt. Beroende på sällskapet hade jag valt en större, tjock (men stylish) stickad tröja i mörkblått. Behöver inte nödvändigtvis vara i exakt samma nyans.
Sedan hade jag nog haft en sjal som är lite rejälare, som man kan ha runt axlarna på middagen, det har en tendens att vara varmt. Men är man en kylling så kan man viea den.

Själv hade jag en långärmad klänning som blev lite väl varm, trots att tyget på armarna var riktigt tunt.

Jag måste ha varit väldigt trött när jag skrev inlägget, bröllopet är 12 september, inte december så vädret kan ju vara allt mellan 10-25 grader typ.
Jag försöker hitta en finare mörkblå kofta då, så återstår bara skofrågan… :S
Pilot: här är länken til bilden: http://s0.mgcdn.se/p/3/p/34/2097749.../part-two-amilliana-sommarklanning-blue-1.jpg
 
Jag tänker tvärt om, tycker kofta blir alldeles för nerklätt för bröllop utan hade satsat på en kavaj om jag prompt måste ha något extra på mig. Helst hade jag dock valt en klänning med ärm om jag var orolig för att frysa.. Man förstör ju hela klänningen genom att dra på sig något mer.

Men iallafall. Jag hade inte oroat mig över att det ska vara exakt samma nyans, men jag hade nog hellre valt lite mörkare än lite ljusare. En mörkblå fin kavaj kan nog passa.
 
Jag erkänner. Jag tycker kavaj till klänning är extremt illa klätt. Dräktjacka, på sin höjd. Men kavaj hör i min värld till byxor, eller en snäv businessoutfit.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har alltid haft Blundstone eller liknande som stallskor, men i höstas köpte jag istället Grubs (som jag förstått från början var...
Svar
12
· Visningar
1 825
Senast: susanne
·
Kläder & Bli fin Jag har varit på en handfull begravningar, men blir ändå osäker på vad som "är rätt". För det första, hur gör man med hår och smink...
2
Svar
37
· Visningar
11 380
Äldre Ska på bröllop imorgon och är lite sent ute med klädseln.. Eller jag har klänning men insåg nu att jag inte tänkt till kring resten...
2
Svar
38
· Visningar
2 562
Senast: clusia
·
Kropp & Själ Med 3kg kvar av graviditetskilona från denna graviditeten börjar jag fundera på min garderob som är under all kritik. Jag har kläder...
2
Svar
20
· Visningar
1 685

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp