Bukefalos 28 år!

Klädselfråga - tävling.

kopparberg

Trådstartare
I helgen så kom jag på en sak när det gäller klädsel på tävling. Numera är det ju tillåtet att rida i ngt som TR kallar "fritidsjacka" eller ngt i den stilen på den nivå jag rider.

Men får man rida i en jacka med ett stort klubbtryck på ryggen för en klubb man för tillfället inte tävlar för?
Alltså får jag starta med en klubbjacka där det står "Klubb A" på när jag tävlar för "Klubb B"?
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

kopparberg skrev:
I helgen så kom jag på en sak när det gäller klädsel på tävling. Numera är det ju tillåtet att rida i ngt som TR kallar "fritidsjacka" eller ngt i den stilen på den nivå jag rider.

Men får man rida i en jacka med ett stort klubbtryck på ryggen för en klubb man för tillfället inte tävlar för?
Alltså får jag starta med en klubbjacka där det står "Klubb A" på när jag tävlar för "Klubb B"?

ja det får du.
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

Du borde få det men det är kanske inte så uppskattat av klubben du tävlar för! =)
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

Ja det bekymrar mig mindre. Att tävlingsklubben inte skulle uppskatta det alltså. Vill de absolut jag använder deras klubbjacka på tävling, då får de gärna ge mig en så lovar jag använda den! :cool:

Men går det åt h-e så kan ju klubben jag tävlar för bli glad, för då slipper de ju den negativa publiciteten att ha en skitryttare som tävlar för dem! :angel:
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

Vad bra!
I helgen fick jag nämnligen rida i kavajen i hällande regn i sista klassen, för den regntåliga stalljackan jag hade i första klassen hade blivit dyngsur!
Den jackan klarar hällregn rätt länge, men nu var det monsunregn non-stop! :crazy:

Och jag "vågade" inte ta andra jackan jag hade med mig, för det stod ju "fel" klubb på den.
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

kopparberg skrev:
Vad bra!
I helgen fick jag nämnligen rida i kavajen i hällande regn i sista klassen, för den regntåliga stalljackan jag hade i första klassen hade blivit dyngsur!
Den jackan klarar hällregn rätt länge, men nu var det monsunregn non-stop! :crazy:

Och jag "vågade" inte ta andra jackan jag hade med mig, för det stod ju "fel" klubb på den.

men då kan du gära det nästa gång, de enda som kan gnälla är din nuvarande klubb ingen annan, det spelra ingen roll om det står Hästhagens RK eller Smedby Fotbollsföreningen eller Bondbyns Pensionärs Bouleklubb på den, det är en fritidsjacka i vilket fall, den kan se ut hus som helst så länge du inte har för stora reklamtryck (se TR I vad som gäller) eller att den har en luva på.
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

"Pensionärers Bouleklubb" :D :D

Jag föredrar att tävla i kavajen, jag äger ju ändå en. Men är det som i helgen, dvs spöregn, då är det ju fint att man kan ta till jackan i stället.
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

Lånar tråden lite :)

Får man tävla i fritidsjacka, UTAN klubbtryck?

/Sandra
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

SandraW skrev:
Lånar tråden lite :)

Får man tävla i fritidsjacka, UTAN klubbtryck?

/Sandra

en fritidjacka är en fritidsjacka och det är inte automatiskt detsamma som en klubbjacka.
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

SandraW skrev:
Lånar tråden lite :)

Får man tävla i fritidsjacka, UTAN klubbtryck?

/Sandra

ja, det behöver inte vara nåt tryck på den
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

Man får inte rida med hur stort tryck som helst. Det finns angivet i TR hur stort det får vara på ryttaren eller hästen.
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

Jo jag vet att det är så.
Men jag har inte brytt mig om att lära mig hur stort det får vara, för jag rider ändå i kavajen. Eller "vanliga stalljackan", och jag brukar inte köpa dyra klubbjackor med tryck, för jag vill inte ha stora tryck på mina kläder.
Men nu lyckades jag ju fastna i ett sorts "specialfall" när jag hade en vindtygsjacka med "fel" klubbtryck på.

För att jag ska "göra reklam" för en klubb eller ett varumärke, då ska plagget/utrustningen jag köper om det är jättestort tryck på, vara VÄLDIGT billig!
Jag skulle tex aldrig betala lika mkt för ett schabrak som det med stora, blaffiga bokstäver står "Krafft" på som för ett i samma märke utan reklamen.
Varför ska jag betala för att göra reklam?! :devil:
 
Sv: Klädselfråga - tävling.

kicki71 skrev:
Man får inte rida med hur stort tryck som helst. Det finns angivet i TR hur stort det får vara på ryttaren eller hästen.

Det beror helt på vad det är för tryck, det är tex skillnad på ett tryck med klubbnamnet på och ett tryck med ett företagsnamn, det sistnmnda räknas som reklam vilket det finns reglerför hur stort det ska vara, däremot är det förstnämda inte att räknas som reklam.
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 840
Senast: hhere
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 188
Senast: Cambrie
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 024
Senast: Jeps
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 290
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp