Klänning som hasar ner över axeln

fejko

Trådstartare
Jag köpte en klänning till sambons systerdotters student. Har använt den så jag kan inte skicka tillbaka den men den glider ner över axeln. Det är kort ärm och vid halslinning. Kan man sy fast den i bh:n eller fixera den på något annat sätt?
 
Jag köpte en klänning till sambons systerdotters student. Har använt den så jag kan inte skicka tillbaka den men den glider ner över axeln. Det är kort ärm och vid halslinning. Kan man sy fast den i bh:n eller fixera den på något annat sätt?
Liten säkerhetsnål runt BH-bandet och genom tröjan. Men sätt det inte rakt på axeln där du bär vikt i BH:n. Jag brukar sätta mer mot ryggen till.
 
Jag köpte en klänning till sambons systerdotters student. Har använt den så jag kan inte skicka tillbaka den men den glider ner över axeln. Det är kort ärm och vid halslinning. Kan man sy fast den i bh:n eller fixera den på något annat sätt?
Du kan sätta en hake i klänningen som du hakar fast i BH-bandet. Alternativt hade jag satt ett litet bomullsband i klänningen med tryckknapp i ena änden du då kan fästa i BH-bandet.
 
Jag anvander klad tape till alla mojliga sadana grejor. Nar plagget inte sitter som det ska sa lagger jag en tape (eller flera) och haller det just sa som jag tankt mig att det ska se ut.

Jag har bade en dubbel sidig rulle klad tape och en liten ask med sma (5-10 cm eller sa) dubbelsidiga tape bitar som jag kan ha i handvaskan om jag har ett plagg som ar tveksamt.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 201
Senast: jemeni
·
F
Juridik & Ekonomi Jag har mycket liten erfarenhet av att ta lån men nu har sambon och jag stött på så pass mycket patrull i senaste låntagarsvängen att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
7 172
Senast: Tualma
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 430
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 389
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Färgtråd III
  • Födda -21

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp