Klänningar till speciella tillfällen

Den var ju jättefin bakifrån! Men kanske lite "plain" fram ... Jag tycker den som heter "Eloise" är jättefin- men du kanske vill ha den ännu enklare(alltså ingen spets)?

Den är jättefin, faktiskt så gillar jag den trots lite spets så jag har den i åtanke. Även deras Belle är väldigt fin.
 
Jättefin!

Jag bokade en tid nu på bröllopsbruket i helgen, så ska se i första hand vad de har. Tvivlar lite på om de kan ha nåt för mig eftersom de mestadels verkar ha traditionella bröllopsklänningar. Men eftersom det är begagnat och går att prova på plats så har de redan två fördelar. Så får testa!
Det låter ju toppen! En helt annan sak att få prova- rätt vad det är hittar du något som du inte alls trodde att du ville ha. Lycka till!
 
Kanske lite konstigt att tipsa om en balklänning sajt men bare with me :angel:

Jag gick spontant in på promgirl.com och såg att de hade några vita fina klänningar. Jag beställde min balklänning därifrån för fyra år sedan och var väldigt nöjd. Förvisso från USA och fick betala typ 600 kr i tull, men paketet kom fram efter två veckor och såg precis ut som på bilden, bra kvalité och storleken var som den skulle. Tänkte att jag slänger iväg det tipset eftersom du hade kikat på så många andra hemsidor redan 😁
 
Nu har jag snöat in totalt (tyckte klänningen var så fin!). Det är det här stuket jag tänkte mig och för egen del blir det väl mycket om klänningen är med spets, tyll etc
60FE313C-DA43-4235-BDCB-B975ECB67C2D.jpeg
 
Ja, och framifrån något sånt här. När kyrkobesöket är överståndet är det bara att plocka av slöjan och klänningen talar för sig själv

654a360c1a9e116f0bf242924742b21b.jpg
 
Nu har jag snöat innehar (tyckte klänningen var så fin!). Det är det här stuket jag tänkte mig och för egen del blir det väl mycket om klänningen är med spets, tyll etc
Visa bifogad fil 64491

Föll också pladask för Hugo Boss-klänningen. Hade pimpat med ett par snygga högklackade skor med karaktär, typ Manolo Blahniks. Slöja kan också bli en snygg twist som @Lovisaleonora föreslår.

Håller helt med! Skulle vara superfint med slöja till :love: Jag beställde hem den nu, fanns EN kvar i min storlek så tack för pepp! Så får vi se om den passar. Bröllopsklänning eller inte så funderar jag på att behålla den, en har ju en tendens att hänga på fåniga white parties osv :angel:

Slöja vore som sagt jättefint till! En annan idé är en sånhär scarf som By Malina säljer. Med ett par schyssta klackar och balla solbrillor till. Får riktiga 60-tals vibbar! Vi gifter oss på stranden, vilket kanske påverkar looken lite. Så klackarna får väl vara i händerna under tiden gissar jag!

1309_0b726c5a66-dotted-hair-scarf-ivory-by-malina-1-big.jpg
 
Tittade nu! Greta hade tyvärr ingen vid och BHLDN hade en del fina men kring 10 000 kr. Bra som back-up dock!
Greta har ju en brud-kategori med flera fina vita klänningar, men de kostar ju tyvärr 10000+ också.
Jag gifte mig i en klänning från Ida Sjöstedt som jag tyckte var alldeles för dyr, men köpte begagnad på blocket. Kanske svårt med inte så lång framförhållning men kan vara värt att komma upp.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp