Sv: Klaga inte på ponnybarnen!
Ja, se dessa medelålders!
Nej, jag skojar bara. Men visst är det så! Även om många ponnyryttare beter sig illa mot ponnyn ifråga och piskar och hackar och drar, så ser man dom
aldrig utan hjälm! Jag har ridit utan hjälm några gånger i mitt liv och det har varit utomlands där dom inte har hjälmar. Jag skulle få ett nervöst sammanbrott av att rida utan hjälm...
Sen så måste jag bara få säga ang sporrarna och det... Det är ju löjligt egentligen att en 12-åring kan klara en "halvgalen" ponny med bara vanligt träns, vanligt tränsbett, inga sporrar, inget spö, inga hjälptyglar och inget annat krafs heller, men en dam som anser sig vara så himla duktig på att rida kan inte få till det utan inspänningar, snokremmar, sporrar, skarpa bett, dressyrspö och gärna i kombination med en järnhand...
Jag säger inte att alla är lika, men visst säger det ganska mycket om vem som egentligen är en ryttare?
Alla kan lära sig rida, alla kan lära sig tukta en häst till lydnad, alla kan lära sig såga ner en häst "på tygeln", alla kan lära sig göra snygga dressyrövningar
men alla han inte
känslan och är det nåt man vill ha så är det väl den...?