klapp hingstar

B

**BORTTAGEN**

har nog tyvärr lyckats köpa mig en klapp hingst undrar om någon kan svara på mina frågor.
kan man känna båda testiklarna eller ska man bara kunna känna en testikel.för det är en ganska liten som sittter där den ska och känner man lite längre upp på ena sidan så är där en liten där.
någon som har en klapp hingst, som har något roligt eller intressant som har hänt.
min pojke är kanon han är 3år och super lung och snäll än så länge iallafall. men jag ångrar inte för en sekund att jag köpte honom.
:)
 
Halvblodshingsten Bonaparte var klapphingst tills han var typ 5 år. Men ifall dom gjorde något eller ifall testiklarna kom på plats av sig själv vet jag inte...
 
Det kan hända att den trillar ner.
Gör den inte det så kan du kastrera honom endå...med då blir det på operationsbordet.
Dom som är klapphingstar är ganska så förtjusta i ston som är i brunst! :love:
Inte alla betäcker men de flesta.
 
Hej!
Har haft en klapphingst. Han var sen ned med den första, den kom inte förrän vid tvåårsåldern. Jag väntade och väntade på att den andra skulle trilla ner också, han var jättesnäll att hålla på med så det var inga problem, men jag skulle sälja honom och då måste man ju veta vad det är för nåt kön! Jag tog ut veterinär som på mindre än en minut konstaterade att den andra stenen satt i gången, men så pass långt ned att hon kunde kastrera hemma. Vilket vi också gjorde, den var ungefär en tredjedel av den första i storlek, var inte mycket att hoppas på alltså.
Av erfarenhet vet jag att man ofta får höra riktiga skräckhistorier kring klapphingstar och stenar som är av ärtstorlek och vandrar runt i kroppen och ställer till besvär, kan hända att det varit så för en del, men jag rekommenderar dig att höra med en skicklig veterinär innan du börjar oroa dig för olika rykten och påståenden. Min veterinär kunde i alla fall lugna mig ordentligt.
Lycka till med din kille
Nina
 
Re: Svar på PM

Jag väljer att svara offentligt på ditt PM.

Jodå, det händer att jag stavar fel. Men särskrivningar aktar jag mej för. Det jag uttalar som ETT ord skriver jag också i ett ord. Alltså skriver jag t ex klapphingst och inte klapp hingst, superlugn och inte super lugn. :D

Immer
 
Tänk bara på att det är jätteviktigt att du kasterar honom om han visar sig vara klapphingst för testesteronproduktionen ökar eftersom testikeln ligger i bukhålan och där är det varmare.
 
Re: Svar på PM

ja visst det är kul att någon inte har ett bra liv som tydligen inte har något annat för sig än att klaga på att alla andra skriver fel. någon måste ju göra det också. :D
ha det så bra. :D
 
Re: Svar på PM

MITT liv är det inget fel på.
Snarare är det DU som har problem, eftersom du reagerar som du gör.

Immer
 
Re: Svar på PM

Håller med dig... det är knappast en rättstavning hon är ute efter, jag tror att de flesta vet vad det är hon menar, så varför bli så irriterad :confused:
Hälsningar Nina
 
Re: Svar på PM

Om du läser noga så har jag inte alls skrivit att hon stavat fel.
Stavfel struntar jag fullständigt i. Särskrivningar, däremot, är en styggelse som borde bekämpas på bred front.

Immer
 
Re: Svar på PM

För att återigen svara på din fråga som du ställde i ditt förra inlägg, så orkar jag inte bry mej om stavfel. Det är särskrivningarna det gäller. :D

Svenska språket misshandlas tillräckligt, tycker jag. Det är dags att införa lite språkvård.

Immer
 
Re: Svar på PM

Ja det kan jag faktiskt hålla med om.

Men att om du skall rätta alla på detta forum som skriver fel får du inte göra annat.

:)
 
Re: Svar på PM

Jo, det finns massor att göra. Det är inte alltid jag griper in, men vissa uttryck bli bara för bra. Klapp hingst till exempel.

Vad heter den förresten i bestämd form singularis? Den klappa hingsten? :D
 
Den kan bli klapphingst på fler än ett vis - har vi märkt - antingen är den okastrerad och ena testikeln är kvar nånstans mellan buken och pungen. Har du tur så sitter den såpass långt ner att den kan tas vid vanlig kastration. Har du otur sitter den långt upp och då är det operation som gäller. Jag vet åtminstone 2 som blivit framgångsrikt opererade med titthålsoperation på HBG djursjukhus.

En annan variant är att man kastrerats och det blivit misslyckat - bistestiklen har inte följt med, det vet jag åtminstone två som råkat ut för (en stackars på bägge sidorna) och att bistestiklen åker upp i bukhålan. Där ligger den i värmen och producerar en jäkla massa testosteron och det man tror är en valack blir hingstigare än någonsin ! Detta kan också avhjälpas med operation.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 227
Senast: Madalitso
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 967
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp