Bukefalos 28 år!

Klarar inte av att bli dissad

Ah nä det är bara jag som driver nu och hör av mig, han skriver aldrig förutom då lite i början. Och sånt tröttnar man på jävligt fort. Inte legat på länge och så leker han svår och då blir jag bara förbannad och då tolkar han väl det som jag är för på. Så trött på det.
Skulle han vara intresserad skulle han svara och höra av sig.
Acceptera att du är dissad och börja jobba med dig själv istället så du inte är för på nästa gång du träffar någon.
 
Sen tycker jag ordet "dissad" är så otrevligt. Är man inte intresserad av att ha umgänge med en person är det ju helt ok, man kan inte gilla/älska/ligga med alla som man har haft kontakt med. Det betyder inte att man är "dissad", personen är bara inte intresserad och det behöver inte vara otrevligt eller elakt eller förnedrande eller nånting. Det bara är så!
 
Sen tycker jag ordet "dissad" är så otrevligt. Är man inte intresserad av att ha umgänge med en person är det ju helt ok, man kan inte gilla/älska/ligga med alla som man har haft kontakt med. Det betyder inte att man är "dissad", personen är bara inte intresserad och det behöver inte vara otrevligt eller elakt eller förnedrande eller nånting. Det bara är så!
För mig handlar ordet dissad mer om allt beteende runt omkring, att han slutar höra av sig, blir otrevlig eller liknande. Inte bara helt rätt upp och ned förklarar att han inte är intresserad :) Ghostad och/eller dissad känns liksom mer.
 
Försök att tänka såhär: Uppenbarligen är han otrevlig och inte intresserad, tycker du verkligen att du förtjänar en så dålig kille (oavsett om det är ett ligg eller annat)? Vill du verkligen ligga med någon som beter sig så? Ofta är svaret nej och man får lite mer klarhet när man försöker se det utifrån.

Bra att du blockade honom. Finns säkert massa andra killar du kan ligga med som beter sig bättre än vad han gör.
 
För mig handlar ordet dissad mer om allt beteende runt omkring, att han slutar höra av sig, blir otrevlig eller liknande. Inte bara helt rätt upp och ned förklarar att han inte är intresserad :) Ghostad och/eller dissad känns liksom mer.
Joo.... Det förstår jag....
Om det varit jag, å andra sidan, och någon visat sig ointresserad och rentav smått otrevlig, hade jag bara sagt -Oops! och vänt på klacken. Jag kan inte tänka mig att hålla fast vid någon som tydligt visat ointresse. Känns inte det lite förnedrande, rentav?
 
Jag blockade han för 5 min sen, känns så mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra. Som en sten lyfts från mina axlar, och jag har haft ett rent helvete att träffa killar rent allmänt så att bli dissad på det visset är inte roligt även bara om det var ett ligg.
Klokt satsa på ngn som är intresserad och trevlig. Han tar din energi.
 
Ska jag skita i han eller låta det vara och se om han hör av sig?
Personligen hade jag skitit i honom, är inte han intresserad av att lägga ner tid på t ex mig hade jag aldrig lagt ner tid på honom. Det ska vara ge och ta, inte bara ge..
Nä, det finns andra vettigare killar där ute, gäller bara att hitta dom.
 
Skulle han vara intresserad skulle han svara och höra av sig.
Acceptera att du är dissad och börja jobba med dig själv istället så du inte är för på nästa gång du träffar någon.

Han som skrev till mig och ville ses och ligga, sen så märkte jag han blev väldigt off även innan det blev dålig stämning, väldigt kort i svaren osv så ingen aning. Kanske bara ville ha en uns bekräftelse eller nått.
 
Skulle han vara intresserad skulle han svara och höra av sig.
Acceptera att du är dissad och börja jobba med dig själv istället så du inte är för på nästa gång du träffar någon.

Fast varför det. Missförst mig rätt, jag håller med dig om att acceptera och gå vidare. Men "jobba med dig själv så du inte är för på nästa gång" håller jag inte med om. Att ändra på sig själv för att verka intressant för någon annan?
Den dagen man hittar rätt ska man kunna skicka 200 meddelanden i rad om man vill och mottagaren kommer att uppskatta det!

Men absolut "jobba med dig själv så att du inte blir ledsen av att bli dissad" är mer min tanke..
 
Fast varför det. Missförst mig rätt, jag håller med dig om att acceptera och gå vidare. Men "jobba med dig själv så du inte är för på nästa gång" håller jag inte med om. Att ändra på sig själv för att verka intressant för någon annan?
Den dagen man hittar rätt ska man kunna skicka 200 meddelanden i rad om man vill och mottagaren kommer att uppskatta det!

Men absolut "jobba med dig själv så att du inte blir ledsen av att bli dissad" är mer min tanke..
Jobba med sig själv så att man själv mår bättre - det är kontentan av det iaf. TS är medveten om att hon är för på, och mår ju uppenbarligen inte bra av det. Finns orsaker till att man är för på - saker som går att jobba bort. Inte för att passa in utan för att man själv ska må bättre.
 
Joo.... Det förstår jag....
Om det varit jag, å andra sidan, och någon visat sig ointresserad och rentav smått otrevlig, hade jag bara sagt -Oops! och vänt på klacken. Jag kan inte tänka mig att hålla fast vid någon som tydligt visat ointresse. Känns inte det lite förnedrande, rentav?

Jag med- numer. Men jag kan lätt se att när jag var 20 gav jag alla dåliga relationer och ragg konstgjord andning så länge som möjligt. Kass självkänsla och nån typ av Jagförtjänarändåingetbättre-mentalitet. Ju sämre nån betedde sig, desto mer försökte jag bli perfekt så jag skulle duga.

Den något äldre, visare, klokare och fabulösare jag tänker inte så.
 
Jag har en lång historia med att bli retad av killar och har aldrig haft en stabil vänskapsgrund med personer överlag, så jag gissar på så som Hyacinth säger att jag är så rädd att inte bli omtyckt och jagar personen i stället för att få en slags bekräftelse. Jag ser han online på både Badoo och Facebook men är knäpptyst så antar att han inte var tillräckligt intresserad och jag har accepterat det och gått vidare.
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 222
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 811
Senast: Twihard
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 308
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 679
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp