Bukefalos 28 år!

Klarar inte av att bli dissad

Tror nog du vet...
Men t.ex att messa och messa, fråga och fråga...och det utan att ens alltid få svar.
Om jag hade vetat hade jag inte frågat. Om man messar för mycket eller inte är ju helt beroende på hur den i andra änden uppfattar det. När man är intresserade av varandra från båda håll så är det ju sällan för mycket utan det är balans i intresset. Om bara den ena är intresserad så uppfattas det kanske som "för mycket", men det handlar ju bara om att intresset inte finns, dvs det är obalans. Är det du menar att hon ska gå vidare snabbare när hon upptäcker att hon inte får den respons hon vill ha?
 
Om jag hade vetat hade jag inte frågat. Om man messar för mycket eller inte är ju helt beroende på hur den i andra änden uppfattar det. När man är intresserade av varandra från båda håll så är det ju sällan för mycket utan det är balans i intresset. Om bara den ena är intresserad så uppfattas det kanske som "för mycket", men det handlar ju bara om att intresset inte finns, dvs det är obalans. Är det du menar att hon ska gå vidare snabbare när hon upptäcker att hon inte får den respons hon vill ha?
TS skriver själv att hon kan uppfattas som för på.
Det är bra om man kan stoppa istället för att lägga i en växel om man inte får den respons man önskar.
 
Ghostad- när personen man skriver med helt plötsligt slutar att svara. Försvinner som ett spöke liksom :)

Jag blev ghostad i början av året! Hade varit på några dejter med en kille, och han verkade verkligen jätteintresserad! Sen sa det bara "poff". Jag skrev till honom efter typ 2 veckor och bara "Hej! Det var länge sen nu, ses snart?" och fick inget svar. Några månader senare fyllde han år så då skickade jag "Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en toppendag!" Då såg jag bara dom där tre små plupparna hoppa ett tag, men sen försvann dom.

THA FAK! :laugh:
 
@Jajzii93 Välkommen till Buke! Här är vi (oftast ;)) snällare än på Flashback. Mina erfarenheter som både dissare och dissad (om man nu ska använda det ordet) har lärt mig att ta det kallt. Framför allt för att jag vet om att dom killar jag avvisat ofta har varit både snälla, roliga, omtänksamma och snygga. Men dom kanske inte varit rätt för mig. Eller inte varit rätt just då. Jag kanske har varit inne i en panik-jag-vill-inte-dejta-just-nu period. Eller så har jag haft fullt upp med annat. Eller så är jag olyckligt kär i någon och därför blind för andra osv osv. Så när någon dissar mig (det händer förvånansvärt ofta :angel: :p) så brukar jag tänka att det inte alls behöver ha med mig att göra, utan det kan finnas tusen andra anledningar. Och har det med mig att göra så är det väl för att någon annan typ av tjej faller honom i smaken mer, men jag är ändå förbaskat bra på att vara den typen av tjej som jag är.
 
Jag tänkte först göra ett inlägg på Flashback men känner att folk kan vara riktigt jävliga i svaren då internet ger dem en chans att gömma sig bakom datorn, samt så är jag också hästmänniska och hittade denna sida, så jag hoppas svaren är här lite trevligare!

Oavsett så handlar det är om ett ligg som skrev till mig på Badoo för ca 1 månad sen. Vi var intresserade av varandra för några år sen när man gick i högstadiet men vi sågs aldrig. Nu har vi kontakt igen. Vi har inte setts än, jag känner honom inte och nu efter han som blev han allt kortare i sina svar och just nu så läser han det jag skriver och svarar inte alls. Vi har skickat bilder till varandra då och då och jag vill bara ligga, vill inte ha förhållande men jag gissar att jag kan tolkas som väldigt ivrig eller för på ibland av killar. Har väldigt svårt med den sociala biten, vet inte riktigt när jag ska hålla käft.. Vilket har lett till lite dåliga stämning 2 gånger. 1 gången pratade vi att ses hemma hos mig och nämde jag att det skulle bli obekvämt med loftsäng då det blev det sist. Han blev väldigt vresig och undrade varför jag nämnde det för? Jag sitter och undrar varför i helvete han bryr sig? Konstigt att inte ha sex i en säng? I alla fall så rede vi ut det då. 2 gången så hade han inte sagt något under 2 veckors tid, inte svarat på snap och helt dött. Ser han är online, skriver och undrar om det hänt något eller om han tappat intresset, det ångrar jag ju nu att jag gjorde för han blev irreterad och så något i stil med "Men eftersom du tjatar så jävligt så nej, jag är inte på humör och pratar inte med någon" Jag kände mig så dum efteråt och ville sjunka igenom jorden. Han sa ingenting på ett tag.. Jag sa ingenting på ett tag och skrev då och frågade om han dissat mig eller så? Han svarade då att "Nä han hade bara annat att tänka på för tillfället :/" Okej sa jag då och kände mig okej med det svaret.. En vecka senare nu sitter jag här som en idiot och nojjar mig och undrar om han sa så bara för att undvika att säga som det var eller om jag förstört det ännu än gång. Och killar som säger tjejer har lätt att få ligg, pff ah jo visst! Jag är levande bevis på att det INTE stämmer.

Jag satt igår kväll och såg han återigen läst det jag skrivit men inte svarat, får sån kraftig ångest jag inte kan äta. Jag klarar inte av att bli dissad, och just den här killen reagerar jag väldigt mycket på, varför har jag ingen aning. Jag kanske förväntade mig att han skulle vara mer social som han var i början men ja jag vet inte. Någon som kan ge råd på hur man ska tänka? Ska jag skita i han eller låta det vara och se om han hör av sig? Känner mig riktigt löjlig och patetisk och tror han tycker det också och antagligen därför han inte svarar.

//hatarattblidissad

Hade själv en konversation "sms flirt" med en man här i våras. Trevlig, lite flirtig konversation åt båda håll. (Inget fysiskt hände!).

Så blev han lite tystare i sin konversation, skrev inte på samma sätt, lika ofta osv. Men läste på snap, fanns på fb o insta.

Efter många överväganden så plockade jag bort honom förra veckan från fb o insta. Jag gick omkring o funderade på varför han inte skrev lika mkt som förr o på samma sätt.

En man som är intresserad tar kontakt! Bara inse o gå vidare tyvärr.
 
Det hänger ihop det där - dålig självkänsla och att vara för på.
Fast vad som är "för på" är ju väldigt olika från person till person! Det som person X tycker är för mycket kan person Y tänka att är fullständigt normalt osv. Ingen av dem behöver ha dålig självkänsla, bara ha olika behov eller olika sätt att hålla kontakt på.

Själv har jag många gånger tänkt att jag nog uppfattas som "för på" (oh yes, just för att jag försökt anpassa mig efter diverse män). Med mannen jag träffar nu så försökte jag därför i början att låta honom vara ifred så mycket som möjligt, framförallt låta bli att skicka sms när han jobbade osv. Jag behövde ju inte höra av mig massor egentligen. Jag vet också att flera av de män jag tidigare träffat hade varit mycket nöjda med hur jag höll kontakten med den här mannen.

Efter ett litet tag pratade den här mannen med mig om just vår kontakt osv. Han uttryckte väldigt rakt på sak att han verkligen hade uppskattat(!) om jag varit mer "på" med allt. Efter rejäl förvirring från min sida (inget med honom stämmer med hur män "ska" vara) så blev det lättare att strunta i hur saker borde vara, lättare att slappna av och bara göra det jag hade lust med när det gällde vår kommunikation. Det har också gjort att allt blivit en miljard gånger bättre mellan oss, men herrejösses vad tidigare män hade blivit vansinniga om de sett hur jag beter mig nu...
 
Fast vad som är "för på" är ju väldigt olika från person till person! Det som person X tycker är för mycket kan person Y tänka att är fullständigt normalt osv. Ingen av dem behöver ha dålig självkänsla, bara ha olika behov eller olika sätt att hålla kontakt på.

Själv har jag många gånger tänkt att jag nog uppfattas som "för på" (oh yes, just för att jag försökt anpassa mig efter diverse män). Med mannen jag träffar nu så försökte jag därför i början att låta honom vara ifred så mycket som möjligt, framförallt låta bli att skicka sms när han jobbade osv. Jag behövde ju inte höra av mig massor egentligen. Jag vet också att flera av de män jag tidigare träffat hade varit mycket nöjda med hur jag höll kontakten med den här mannen.

Efter ett litet tag pratade den här mannen med mig om just vår kontakt osv. Han uttryckte väldigt rakt på sak att han verkligen hade uppskattat(!) om jag varit mer "på" med allt. Efter rejäl förvirring från min sida (inget med honom stämmer med hur män "ska" vara) så blev det lättare att strunta i hur saker borde vara, lättare att slappna av och bara göra det jag hade lust med när det gällde vår kommunikation. Det har också gjort att allt blivit en miljard gånger bättre mellan oss, men herrejösses vad tidigare män hade blivit vansinniga om de sett hur jag beter mig nu...

Jag har alltid tyckt att killar varit "för på". Så fort dom skickat ett mess för mycket har jag känt mig kvävd och tänkt att vafan, varför kan folk inte bara chilla lite? Medan några utav dem har varit för distanserade, inte svarat på mess förrän dagen efter osv.

Nu när det dykt upp en kille som jag faktiskt är genuint intresserad av vill jag att han ska höra av sig jämt :angel: Och jag skulle gissa att dom killarna som inte svarat på mess på något dygn förut helt enkelt inte varit genuint intresserade av mig. Men - det behöver ju inte alltid vara så heller.
 
Ah jag vet inte riktigt vad han vill, han skickade en snap igen nu precis. Tror dock han inte bara skickar till mig utan till alla. Skrev i alla fall "Bollen ligger hos dig nu, skriv om du vill ses" Sen har jag inte sagt mer. Menar om han nu inte är intresserad mer, varför skickar han snaps till mig? Hade jag stört mig på någon hade jag ju inte skickat dem något alls. Fett förvirrad.
 
Ah jag vet inte riktigt vad han vill, han skickade en snap igen nu precis. Tror dock han inte bara skickar till mig utan till alla. Skrev i alla fall "Bollen ligger hos dig nu, skriv om du vill ses" Sen har jag inte sagt mer. Menar om han nu inte är intresserad mer, varför skickar han snaps till mig? Hade jag stört mig på någon hade jag ju inte skickat dem något alls. Fett förvirrad.

Livet är för kort för att lägga energi på karlar som försöker spela något spel. Strunta i tönten.
 
20170623144610-213.114.2.104.png
 
Ah jag vet inte riktigt vad han vill, han skickade en snap igen nu precis. Tror dock han inte bara skickar till mig utan till alla. Skrev i alla fall "Bollen ligger hos dig nu, skriv om du vill ses" Sen har jag inte sagt mer. Menar om han nu inte är intresserad mer, varför skickar han snaps till mig? Hade jag stört mig på någon hade jag ju inte skickat dem något alls. Fett förvirrad.
Skit samma vad han vill, han behandlar dig som SKIT. Varför är DU intresserad???
 
Jag stör mig på att han dissar mig för att jag är "för på" när jag mycket väl vet jag inte är det, och jag har alltid vart en kall person, brukar vara jag som inte svarar på ett par dagar men här har vänt på det helt och jag vet inte varför
 
Jag stör mig på att han dissar mig för att jag är "för på" när jag mycket väl vet jag inte är det, och jag har alltid vart en kall person, brukar vara jag som inte svarar på ett par dagar men här har vänt på det helt och jag vet inte varför
Skit i honom bara .. har du ingen självrespekt ?
Du vet hur du är i dina ögon, han vet hur du är i hans.
Satsa på en kille som är intresserad på samma sätt istället :)
Du blir bara mer sårad desto längre det fortsätter även om du tycker det är lite spännande . Hur gamla är ni ?
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 180
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 623
Senast: Twihard
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 810
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 600
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp