Bukefalos 28 år!

Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Måste man ha grönt kort för att få ta fälttävlanskort eller e det bara vid tävling?:confused:
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Måste man ha grönt kort för att få ta fälttävlanskort eller e det bara vid tävling?:confused:

ja, om du själv är över 13(?) år. annars gör du testet med din förälder (som måste ha grönt kort) och du gör ridprovet och ni skriver teoritestet tillsammans.
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Vad kostar det på ett ungefär att ta fälttävlanskortet?:bump:
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Det beror helt på hur det är anordnat, om det är flera som tar samtidigt osv.
Man får höra efter med resp tränare vad de tar.
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Desperat! Vad kostar det på ett ungefär:confused: Jag har inte den blekaste aning.
 
Hur många lätt innan mvsb?

Hej, jag har en fråga: hur många lätt måste man gå felfritt innan man går upp i mvsb. Och hur många mvsb innan mvsa?

Mvh
Ghadiri
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Om jag tävlat MSV A på Ponny innan det vart lag på fältt. kort, behöver jag då ta kortet för att tävla lättare klasser på stor häst?

En c-tränare i fältt. sa att jag Inte behövde det förens i *** fältt. vad gälller?

(jag frågar å min systers vägnar)
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Ja, det tror jag. Man måste väl göra ridprovet iaf när man går över på stor häst.

Det där om 3* kan inte stämma, däremot ska man ta f-märket steg2 innan man får starta 1*.
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

För mig kostade det 200 kr (50 kr banhyra) att ta kortet. Gjorde dock bara ridprovet, så jag vet inte om det kostade mer för de andra.
Vi var fem stycken.
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Jag hänger på frågan om Fälttävlanskortet för barn under 12 år.
Får barnet tävla på ngn annans FT-kort (om personen i fråga är med på alla tävlingar) eller är det bara föräldrarnas som gäller? Eller måste barnet vara med när föräldern skriver upp sitt FT-kort? Någon som vet? (har mailat folk på Ridsportförbundet men dom bara skickar mig vidare till ngn annan hela tiden).
MKT tacksam för svar!
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Jag TROR att man får tävla på vuxens F-märke om man är under 12.
Dock ska barnet göra den praktiska delen (ridprovet).
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Ännu en fråga, kanske en dum sådan, de så kallade FT clearrounderna eller pay n' jump "tävlingarna". Får man rida ponnyterrängen på stor häst då??? man "tävlar" ju inte mot någon då.
Tänkte att det skulle vara en bra start för unghästen. Har nämligen valt att vänta ett år med debuten så vi känner oss lite tryggare.
Tycker att det blir lite stort att rida 90banan på en gång. Min häst är nämligen i den storlek att man nog hade lyckats mäta ner henne till ponny. Men tack och lov finns en enorm galopp och hoppning som är lovordad från tränare och dommare:)
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

Jag hänger på frågan om Fälttävlanskortet för barn under 12 år.
Får barnet tävla på ngn annans FT-kort (om personen i fråga är med på alla tävlingar) eller är det bara föräldrarnas som gäller? Eller måste barnet vara med när föräldern skriver upp sitt FT-kort? Någon som vet? (har mailat folk på Ridsportförbundet men dom bara skickar mig vidare till ngn annan hela tiden).
MKT tacksam för svar!

När Tilda (då 11,5) tog sitt Ft-kort fick jag vara med och läsa/skriva dvs hjälpa henne. Vi gjorde detta tillsammans med 2 andra par (barn/föräldrar) och provledaren var med hela tiden och lyssnade. Viktigast är diskussionen enligt denne. Ibland tog han upp saker till diskussion som vi viskade om.

Att slå i TR är inte helt enkelt för en 11-12 åring. Det är många vuxna som har svårt så...

Ridprovet fick hon däremot klara själv.
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

ökar det så mycket i höjd mellan deb o lätt? jag menar 20 cm är rätt mycket:crazy:
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

:crazy: hur hittar man dressyr programmen? (nervös)
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

i vilka klasser behöver man licens och hur tar man den?:crazy:
 
Sv: Klasser, höjder, hur tar man ft-kort mm

var ska ni ta det?
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
46 815

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp