Klasskompis som fuskar?

Sv: Klasskompis som fuskar?

Urkund är tyvärr inte alltid så bra på att hitta plagiat. I princip alla gånger jag har hittat plagiat hos mina studenter så jag inte fått en enda träff på Urkund. Istället är det sådant som att språket helt plötsligt avviker eller att jag känner igen textfragment från andra källor som gör att jag misstänker fusk. Då brukar jag googla på det - och i 9 av 10 fall så har jag rätt.
 
Sv: Klasskompis som fuskar?

Istället är det sådant som att språket helt plötsligt avviker

Just detta citat som jag klippt ut tycker jag är SÅ roligt när man träffar på att folk inte fattar att man kan se på en text om det är troligt att den är skriven av en viss person eller ej :D!

Nu sitter jag inte i en lärarroll, men har erfarenhet av fuskande klasskamrater från högstadiet/gymnasiet, och de kunde INTE FATTA hur läraren kunde komma på att de fuskat när de helt plötsligt (från en vecka till en annan) lämnade in arbeten på riktigt akademikerspråk när alla tidigare arbeten varit på tafflig och dålig "ungdomssvenska" :p.
 
Sv: Klasskompis som fuskar?

Jag har anmält en klasskompis på en distanskurs jag läste där jag skulle kommentera hens text. Googlade på delar av texten och hittade precis samma stycken i andra texter om samma ämne.
Anmälde till kursansvarige, men gav ändå en riktig kommentar på texten som att hen hade skrivit det själv.

Men då var jag alltså 100% säker på att det var rent kopierade texter.
 
Sv: Klasskompis som fuskar?

Men du förväntas skriva om det du hittar med egna ord och inte bara kopiera rakt av, vilket man kan misstänka att personen ts syftar på kan ha gjort.
 
Sv: Klasskompis som fuskar?

Samt värdera den informationen man hittar på internet.

Philosophia: konstigt att du inte får träff i Urkund, våra lärare har flera gånger hyllat det. Men framförallt är det kanske för att äldre studenter inte ska kunna ge de yngre sina redanavklarade hemtentor.
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 048
Senast: Pinus
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 695
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 134
Senast: Pratsch
·
Relationer Just nu är jag bara ledsen över situationen som uppstått. Jag har jobbat på samma jobb i några år och trivs jättebra, främst då jag...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
16 148
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp