Klickerträning, bra bok?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare LitenPrickigPonni
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 037
L

LitenPrickigPonni

Nu är "valpen" 7 månader och jag har plötsligt kommit på att jag kanske borde prova klinkerträna honom :idea:

Vill inte att han ska bli allt för godisfixerad, och vad jag har förstått är det dessutom lättare att berömma hunden direkt när den gör något bra.

Anledningen till att jag skapade den här tråden är att jag undrar vad ni erfarna "klicker" människor anser om boken "Hundlydnad med klicker" av Peter Holmberg.
Är den bra?
Eller har ni några andra bra lästips?

Kurs ska vi nog gå på så småningom, men lite bakgrundsläsning tycker jag nog allt jag borde ägna mig åt innan dess ;)

Sv: Klickerträning, bra bok?

"Klickerträning för din hund" har min mamma tjatat på mig om å läsa jätte länge. Ska tydligen vara jätte bra... :) Kom ihåg å bara klicka en gång hur duktig hunden än är och att klicket ALLTID ska följas av en godis även om du råkar klicka... :D Lycka till!!

Absolut Canis bok "Klickerträning för din hund" av Cecilie Køste och Morten Egtvedt säger jag :laugh:

Om klickerträning ger en mindre godisfixerad hund är jag dock inte så säker på. Men man kan ju (klicker eller ej) belöna med andra saker än godis! Leksak tex.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 218
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 592
Senast: Magiana
·
Hundavel & Ras Tja, ni som känner mig från AoH vet att det blivit ett antal rasvalstrådar genom åren :p (vilket faktiskt varit till stor hjälp, jag...
Svar
8
· Visningar
1 182
Senast: snorp
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag närde en liten förhoppning om att 2016 möjligtvis skulle kunna bli det år som jag skulle kunna friskförklara mig från min...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V