Bukefalos 28 år!

Klimakteriet??

MiaMaria

Trådstartare
Jag har frusit som bara den under ett par veckor. Jag är normalt frusen, men det har inte gått at bli varm oavsett hur mycket jag klätt på mig. Som en inre kyla. Haft frossa och svallningar om vartannat. Samtidigt som svallningarna har jag fått ont i huvudet och känt hur pulsen ökat och jag blir anfådd. Tänkte att nu har jag nog kommit i klimakteriet riktigt rejält... Känns som feber fast utan infektion. Igår var jag så frusen att jag tog tempen. 35,6. Jag har lågt normal men har aldrig haft så lågt. Idag är jag något bättre, men inte helt. Hade 36 i morse. Kan klimakteriet kännas så här? (Har googlat men inte fått svar...)

Hade en liknande period för något år sedan, men då var det en reaktion på när jag fått järninjektioner. Gick över efter någon vecka då.
 
Jag har aldrig varit med om det klimakteriebesväret eller hört någon annan som har det. Har upplevt tvärtom - kunde knappt bära kläder alls och det var som om man hade en ugn inombords.

Hoppas du mår bättre snart!
 
Låter för mig mer som en influensa som inte riktigt vill bryta ut. Jag kan vara sådan om jag går med nåt skit i kroppen. Inte så låg temp, men i övrigt lite lika.

i klimakteriet är man varm. Väldigt varm.
 
Låter för mig mer som en influensa som inte riktigt vill bryta ut. Jag kan vara sådan om jag går med nåt skit i kroppen. Inte så låg temp, men i övrigt lite lika.

i klimakteriet är man varm. Väldigt varm.
Ok. Tack för svar. Lite bättre här. Fryser inte lika mycket, men inte helt ok ändå... Kanske influensa då. Har haft lite ont i halsen men inte mer. Hoppas på influensa, för annars är det klimakteriet från hell :crazy:
 
Ok. Tack för svar. Lite bättre här. Fryser inte lika mycket, men inte helt ok ändå... Kanske influensa då. Har haft lite ont i halsen men inte mer. Hoppas på influensa, för annars är det klimakteriet från hell :crazy:
Nu kan det ju vara så att du har influensa eller nåt på gång, men man kan absolut ha tvära kast mellan frusenhet och vallningar i klimakteriet. Min gynekolog sa att det är som att kroppens termostat är ur lag. Själv kan jag känna just denna inre kyla du beskriver, det hjälper knappt att klä på sig varmt, och så nästa sekund kommer värmevallningen och de varma kläderna måste av.
Mina första vallningar kom i samband med en kraftig förkylning så det skulle ju också kunna vara så att en infektion i kroppen fungerar som en utlösande faktor till klimakteriebesvär.
 
Nu kan det ju vara så att du har influensa eller nåt på gång, men man kan absolut ha tvära kast mellan frusenhet och vallningar i klimakteriet. Min gynekolog sa att det är som att kroppens termostat är ur lag. Själv kan jag känna just denna inre kyla du beskriver, det hjälper knappt att klä på sig varmt, och så nästa sekund kommer värmevallningen och de varma kläderna måste av.
Mina första vallningar kom i samband med en kraftig förkylning så det skulle ju också kunna vara så att en infektion i kroppen fungerar som en utlösande faktor till klimakteriebesvär.
Ja lite så känns det, men mest huttrar jag och har frossa. Har hört innan att klimakteriebestvär kan öka när man själv är ur balans... Fortsatte besvären på samma sätt efter din förkylning?
 
Kan ju också vara sköldkörteln som spökar, då kan man bli väldigt frusen och få undertemp, men kan också vara klimakteriebesvär. Själv kan jag växla mellan en enorm värmevallning och att frysa och bli iskall, kroppens termostat är helt ur funktion i klimakteriet!
 
Ja lite så känns det, men mest huttrar jag och har frossa. Har hört innan att klimakteriebestvär kan öka när man själv är ur balans... Fortsatte besvären på samma sätt efter din förkylning?
Klimakteriebesvären började då, men de har varit värre vid sjukdom och när jag är ur balans.
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
884
Senast: Habina
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 705
Senast: Trissa
·
Kropp & Själ Jag har fått rejäla problem med att jag fryser och har frossa, varvat med korta stunder av svettningar (vallningar), där jag egentligen...
2
Svar
31
· Visningar
17 815
Kropp & Själ Så jag sitter här lite småchockad med tusen tankar i huvudet efter ett besök hos gyn. Funderade en sekund om jag inte skulle göra en...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 237
Senast: Anonym15
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp