klinkerträns typiskt connemara?

slant98

Trådstartare
Jag har fått höra att "klinklerträns" är typiskt connemara, men hittar inget om det när jag googlar. Kanske är något "gammalt" att det var så, någon som vet något mer om detta påstående?
 
Jag har fått höra att "klinklerträns" är typiskt connemara, men hittar inget om det när jag googlar. Kanske är något "gammalt" att det var så, någon som vet något mer om detta påstående?
Jag har en Connemara nu och var inblandad i Connemaravärlden för många år sedan. Har aldrig hört talas om klinklerträns ens? Eller menar du klinkerträns? I vilket fall har jag heller aldrig haft det på någon Connemara vad jag minns, varken nu eller förr ☺️
 
Klinkerträns känns väldigt mycket "ridskola" från 90-talet.

Jag var på ridläger på Hagens connemarastuteri på 90-talet och det var en del klinkerträns men det hade vi hemma på ridskolan med till många av hästarna av alla raser
 
Jag har fått höra att "klinklerträns" är typiskt connemara, men hittar inget om det när jag googlar. Kanske är något "gammalt" att det var så, någon som vet något mer om detta påstående?
Nej det är inte ngt som är typiskt för connemara. Men väldigt poppis på 90 talet överlag. Hade på mina ponnys och sett många ha det fortfarande 🙂
 

Liknande trådar

Hästvård Det är så mycket diskussioner om tillskott hit och tillskott dit, men jag hade velat skicka in ett tex träckprov för att checka av...
2
Svar
33
· Visningar
1 855
Senast: skiesabove
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
28
· Visningar
2 117
Skola & Jobb Mitt barn har fått jobb på ett kafé/restaurang som inte har något kollektivavtal. Jag vill, såklart, att han ska vara ordentligt...
Svar
2
· Visningar
383
Senast: VLMF
·
Utrustning Unghästen i stallet biter på grimskaften när han står uppbunden. Jag vet att det finns grimskaft med en bit plast på den delen närmast...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 152
Senast: Zacci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp