klipp hysteri!!!

Q

Qudexco

nej nu har jag fått nog maskinen i stallet funkar inte ller jo men det blir as fult och tar en 100 dels mm på pälsen !!
alla har slutat att låna ut eller vill det inte eftersom den kan gå i sönder vilket jag förstår!! men nu tänker jag baske mig köpa en egen!!! jag fyller ju år snart också ;) men nu har jag kollat runt lite men hittar inget speciellt som är relativt billigt :smirk: så jag slog upp hööks katalogen (det lilla häftet med nyheter) och ser att de säljer en klipp maskin för mindre än 500 kr!!! jag vet säkert rena rama skiten men ändå!! det är 1 års garanti på den och det är det ju även på de maskinerna sim kostar bort åt 4000 kr!!! jag ska inte klippa hela min häst utan ska klippa täckes klippning. så nu undrar jag om det är nån som har den!!?? har även funderat på detta med 1 års garanti inebär det 565 klippningar eller??? :angel: hehe/ida
 
Jag har inte den, men jag har provat den som börjes säljer för runt 800.-. Det var ren skit! (ursäkta ordvalet) Det var andra gången jag skulle klippa henne (dvs jag skulle klippa det som vuxit ut efter första klippningen) så det var inte kompakt päls som skulle bort. Det var täckesklippning som gällde här oxå. Den var jätteslö och fick tömmas stup i kvarten för att den blev proppfull med hår och stannade. Det tog sån tid att jag fick klippa ena sidan på hästen ena dagen och fortsätta nästa dag med andra sidan.

Så om hästen "bara" behövs klippas ett par gånger per år skulle jag satsa på att hyra maskin de gånger som det gäller.
Men hööks maskin kan ju vara bättre, även om det låter otroligt!

mvh :bump:
 
jag köpte den, den håller till att klippa ben och huvud. Våran ena häst var redan klippt en gång innan och den orka inte enns ta de lilla hon hade de på hööks sa att den är tillverkad till huvud och ben men några har försökt klippa hela hästen och de orkar den inte. Men någon hade lyckats sa de(dock ej hela hästen). Men grangården har en för 3000 jag har klippt 6 hästar och skicka sedan iväg skärren för att slippa dem. De sa att man kan klippa hästen mer än en gång innan man gjorde vid dem. Så jag hade nog kunnat klippa 10 hästar innan jag skicka i väg dem. Den är ganska tystlåten. Jag är jätte nöjd med den. :D
 
ok så himmla typiskt :( är ju helt omöjligt att hyra en för ett rimligt pris också!! och ingen vill låna ut en heller :crazy: skit också!!
 
nä jag menar allvar :eek: vet själv hur det är när man inte kan hitta någon. Var bor du?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp