Klippa hund?

Absolut kan du det. Jag klipper min Dvärgschnauzer själv. Allt du behöver är en maskin av lite bättre kvalité. Jag testade lite billigare i början men de blev snabbt slöa i skären och började tugga sig igenom pälsen. Varken skönt för hunden eller snyggt.
Köp maskin efter päls. Har hunden mjuk päls? Lång päls? Sträv päls? Lockig? Mycket underull?
Räkna med att lägga en tusenlapp och satsa på en med ställbar klipplängd och utbytbara skär. Det lönar sig i längden.

Vad har du för ras? Min ras pumi klipps med sax, inte maskin. Men visst går det fint att klippa själv 👍🏻

Liknande trådar

Hundhälsa Finns det någon anledning att inte klippa en hund som har tjock päls sommartid? 2 3
Svar
45
· Visningar
2 962
Senast: farin
·
Hundhälsa Vi försöker korta ner killens hunds klor. Ganska tacksamt att hon har många ljusa. Men hur nära pulpan kan jag egentligen klippa...
Svar
3
· Visningar
475
Senast: pepp
·
Hundhälsa Håller på att bli tokig på hundens päls på benen, det är som att ta med sig en halv skog och ett helt grustag in efter varje promenad...
Svar
18
· Visningar
830
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
21
· Visningar
1 477
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka