Klippmaskins frågor!

M

martina

Hur länge håller ett klippskär? (de är ju rätt så dyra :smirk:)
Har bla funderat på den i Börjes, Clipper eller vad den nu hette (den dyraste)någon som har någon erfarenhet av den?
:confused: :confused: :confused:
 
När skären blir slöa skickar man dem på slipning det kostar runt en 100-lapp. Jag tror att dom större maskinernas skär håller ett tag. Jag har en liten Ostermaskin och skären är ganska små ett skär till den håller för ca 2 hästar.
 
Som sagt så kan man ju slipa dom ist för att köpa nya o det brukar inte kosta många kronor... :)
Jag har en mindre modell med smalare skär o jag brukar kunna klippa båda mina hästar minst ett par tre ggr var, alltså ca 4-6 helklippningar innan det är dax för slipning. O dom här större borde ju räcka längre...?
 
hmm..när jag gick på internat lånade vi in en klippmaskin av större modell den hade nyslippade skär. Jag tror vi klippte mellan 10-15 hästar med den. Och de gick hur bra som helst. Det var dock inte en sån som du funderar på.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en fråga om rid tights om nån har tips om några bra som inte är så dyra. Det mest viktiga är att dom har mycket stretch så dom...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 369
Senast: MiniLi
·
Mat Jag har en bag in box stående i min kyl som jag varken ville ha från första början eller har tänkt dricka upp nu i efterhand. Den...
Svar
11
· Visningar
463
Senast: Araminta
·
Fordon Jag har ett - ännu så länge - litet område ovanför ena bakhjulet där lacken har börjat "bubbla". Alltså har det börjat rosta där. Jag...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: Krålus
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp