Bukefalos 28 år!

klippning av långhårig häst

S

Stenbäcken

Min islandshäst blir redan jättesvettig vid arbete så nu är det dax att klippa. Dock så har jag ingen aning om vilket skär jag skall köpa då jag tidigare fått låna skär av stallägaren men nu har vi bestämt att jag skall köpa eget/egna skär och endast låna maskinen.
Maskinen är en Oster Golden A5.
Vilket klippskär är lämplig till långhåriga islandshästar? Hur många millimeter bör det vara? vill ju inte klippa för kort. :smirk:

Hoppas ngn vet, tack på förhand :)
 
Sv: klippning av långhårig häst

jag har ett skär som jag har använt till shettisarna och till "storhästarnas" finlir. det står att det passar även till oster A5 och är: size #10 wide/2.3 mm. har för mig att det kostade runt 400 kr.
 

Liknande trådar

Hästvård Är det någon här i stora Bukevärlden som har en av dessa maskiner, eller helst har provat på båda två, som skulle vilja ge mig en liten...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: SkogsToka
·
Utrustning Hej! Jag hade nu tänkt köpa en klippmaskin och behöver lite hjälp. Jag har två islandshästar där den ena har väldigt mycket och tjock...
Svar
8
· Visningar
1 404
Utrustning eller heter de skär? nå i alla fall, man får låna stallägarens maskin om man köper egna blad till den. har ju glömt vilket märke...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: vinkelina
·
Hästvård vad säger ni, snart börjar det bli dax att klippa hästen, skall vänta tills hon har satt vinterpälsen klart, så får vi sen sen vad som...
Svar
9
· Visningar
1 121
Senast: MorvanMorr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp