Bukefalos 26 år!

Klippt häst ute dygnet runt?

B

BadbrudenXS

Tycker ni att man kan jaktklippa hästen och sedan ha den ute dygnet runt? Med täcke alltså , nu hela september och början av oktober? skulle ni göra det? handlar inte om min fjordis som klipps tidigast i oktober :smirk:

Kjamishar :banana:

Z

zana

Ja, det skulle vara ok, om man har täcke, är säker på att hästen inte fryser och att vädret inte blir allt för dåligt. Själv har jag en häst som fryser väldigt lätt. Henne stallade jag in igår och skulle aldrig kunna klippa.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst ska på bete där hon ska stå ute dygnet runt nu den 1 juli. Tidigare har jag haft tillgång till gräshage som hon kunnat stå...
Svar
11
· Visningar
721
Hästvård Hej! Jag har en nederländsk import (d-ponny, hälften connemara) som har varit i Sverige i ungefär ett år. Vi har haft henne sedan...
Svar
19
· Visningar
662
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
2 558
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
13 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Störiga saker vi stör oss på, del 22
  • Kriget i Ukraina

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7