Klippte svans av hästar

Nu blir jag lite fundersam, blir det djurplågeri då, tänker stubbad man och de som klipper hästens svans kort, typ ardenner osv?
Min häst har ingen pannlugg, naturlig stubbman, och lite svans. Jag måste ha flughuva varje dag, annars skulle hon bli uppäten av flugor. Svansen behöver hon för att vifta bort flugor i bak. De övriga hästarna i stallet är skyddade mot insekter på den sidan av halsen där de har man. Jag ser bara bakdelar med att vara utan behåring sommarmånaderna för min appaloosa.
De som klipper enligt en "viss ras" får stå dem. Jag ser ingen fördel, utan endast till bakdel för hästen på sommartid.

Min häst har ingen pannlugg, naturlig stubbman, och lite svans. Jag måste ha flughuva varje dag, annars skulle hon bli uppäten av flugor. Svansen behöver hon för att vifta bort flugor i bak. De övriga hästarna i stallet är skyddade mot insekter på den sidan av halsen där de har man. Jag ser bara bakdelar med att vara utan behåring sommarmånaderna för min appaloosa.
De som klipper enligt en "viss ras" får stå dem. Jag ser ingen fördel, utan endast till bakdel för hästen på sommartid.
Nu undrade jag inte om det naturliga utan dom som klipper oavsett ras, om det i dina ögon var djurplågeri även då?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
877
Senast: MayGrace
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Halkan ställer till det för många hästar och deras ägare just nu. Stephanie Lindskog oroade sig för att hennes oskodda avelssto skulle...
Svar
0
· Visningar
471
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
666
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • Eurovision 2025
  • Jobba som veterinär

Hund, Katt, Andra Djur