Klippte svans av hästar

Nu blir jag lite fundersam, blir det djurplågeri då, tänker stubbad man och de som klipper hästens svans kort, typ ardenner osv?
Min häst har ingen pannlugg, naturlig stubbman, och lite svans. Jag måste ha flughuva varje dag, annars skulle hon bli uppäten av flugor. Svansen behöver hon för att vifta bort flugor i bak. De övriga hästarna i stallet är skyddade mot insekter på den sidan av halsen där de har man. Jag ser bara bakdelar med att vara utan behåring sommarmånaderna för min appaloosa.
De som klipper enligt en "viss ras" får stå dem. Jag ser ingen fördel, utan endast till bakdel för hästen på sommartid.
 
Min häst har ingen pannlugg, naturlig stubbman, och lite svans. Jag måste ha flughuva varje dag, annars skulle hon bli uppäten av flugor. Svansen behöver hon för att vifta bort flugor i bak. De övriga hästarna i stallet är skyddade mot insekter på den sidan av halsen där de har man. Jag ser bara bakdelar med att vara utan behåring sommarmånaderna för min appaloosa.
De som klipper enligt en "viss ras" får stå dem. Jag ser ingen fördel, utan endast till bakdel för hästen på sommartid.
Nu undrade jag inte om det naturliga utan dom som klipper oavsett ras, om det i dina ögon var djurplågeri även då?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett byggföretag som utförde ett borrningsarbete i Lyckeby dumpade lera i en hage - lera som visade sig innehålla det potentiellt giftiga...
2
Svar
27
· Visningar
2 640
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Hästnyheter I vår ska kommunen bygga två hagar till Vallentuna 4H, som behöver mer betesmark. Hagarna ligger i Ekebyskogen och där ska gårdens...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Stina Bengtssons två hästtokiga döttrar önskade sig en egen häst kom barnens mormor Gerd Werner till undsättning. Efter fyra kvällar...
Svar
2
· Visningar
422
Senast: Teilani
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp