Klister från transportdekaler???

Jaffa83

Trådstartare
Jag behöver tips hur man får bort gamalt klister från gamla transportdekaler. Själva dekalerna är borta men klister är kvar så det ser ut som själva dekalerna sitter kvar. Har nån nått tips på hur man för bort det? Eller nått speciellt medel man kan använda?

Jag skall beställa egna dekaler så måste städa bort resterna av de gamla först.

/Linda

Sv: Klister från transportdekaler???

Finns ett medel som jag inte kommer ihåg namnet på men jag har fått det från en lastbilsverkstad.
Spraya på och vänta 10 minuter och sedan torka av, förstör inget men allt klister bara försvann.
Ska snoka efter burken så återkommer jag.

Ti_Ti

Ti_Ti skrev:
Finns ett medel som jag inte kommer ihåg namnet på men jag har fått det från en lastbilsverkstad.
Spraya på och vänta 10 minuter och sedan torka av, förstör inget men allt klister bara försvann.
Ska snoka efter burken så återkommer jag.

Ti_Ti
Hjälper det på själva dekalerna också?

Mvh Monika

Jag vet att man kan använda en varmluftspistol försiktigt för att få bort dekalerna sen ska man ju tvätta med t-röd innan man fäster på den nya,kanske hjälper det mot själva klistert med då?

Jag använde thinner (lackförtunning). Är starkt som ¤#"&%, så fukta bara en trasa och gnugga försiktigt. Observera att det kan skada färgen på släpet om du använder för mycket.

Ti_Tis medel låter bra.

Jag använde också varmluftspistol när jag tog bort dekalerna, men det tog inte bort allt klister.

(Om du vill göra egna "dekaler" beskriver jag hur på min sida.)

Sprit fungerar utmärkt. Inte typen man dricker alltså, men ;) Jag minns dock tyvärr inte vad för slags sprit jag använde men tror det var rödsprit.

Thinner fungerar med MEN kan skada färgen och göra att det blir ännu fulare.

Annars, prova med YES diskmedel om det inte är så mycket klister, det löser ju fett ganska bra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 277
Senast: Iamia
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Bullen22
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 284
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka