Kloklippning

Jo, det var det jag menade. Räknade in mig i "den ovana miljön" :D
 
Råkade en gång när min hund var liten klippa lite för långt jag oxå, klantigt av mej, men det är sånt som händer.
Sen var han oxå väldigt nervös o skitjobbig, rent ut sagt.
Höll helt enkelt fast hunden o klippte försiktigare (mindre, men oftare) tills han insåg att det gör faktiskt inte ont.
Klippte faktiskt klorna för bara några timmar sen, utan att ens behöva ta tag i hunden. Skönt det.

Ha klotången liggande där ni sitter mycket o tar det lugnt, som här hemma ligger den vid tv:n, så förr tog jag nån tass nu, en annan lite senare, så att det blev en del av vardagen - bara att vänja sej. Nu räcker det med en gång i veckan o då tar vi alltihopa.
 
Då får du komma enda ned till Stralsund för jag och doggs tar båten dit imorgon. :D :D
 
En kompis till mig har hundpensionat och nästan alla som kommer dit med sin hund vill att hon klipper klorna för de klarar inte det själva. Hon brukar höra de mest horribla historier men hon har själv aldrig misslyckats med någon hund. Så dels så är hundarna lite spaka med en 'ny' matte och dels så är hon mer resolut än den riktiga matten och då fungerar det. De flesta är villiga att betala en rejäl summa pengar för klippningen av klorna vilket är bra för henne. :D :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 908
Senast: Mkb
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
719
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Råkade tyvärr klippa i pulpan på hunden förra månaden och sen dess är hon rabiat vid kloklippning. Vi kör lite avslappnande övningar...
2
Svar
21
· Visningar
3 189
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp