klösmatta, typ

Bukefalos 30 år!

ameo

Trådstartare
Moderator
Jag söker efter nåt material som jag skulle kunna klä det sönderklösta soffhörnet med. Något som tål att katterna klöser på det.

Jag testade att häfta fast en del av en enkel dörrmatta på soffhörnet och det blev väl okej, men det tog inte så lång tid för katterna att massakrera den. Så, finns det några tips på vad jag skulle kunna köpa istället?
1762559421960.webp

(ignorera det ostädade golvet... :wtf: det är smulor efter soffans stoppning som katterna klöst loss...)

Utseendet spelar mindre roll i sammanhanget. Soffan är köpt billigt begagnad, jag bara försöker förlänga livet på den så länge det går. Orkar inte leta ny soffa just nu.

Trasmatta kanske? Håller väl inte för evigt men borde vara ganska tåligt, enkelt att hitta begagnat och billigt.

Om du bor i närheten av Bauhaus har de denna dörrmatta på metervara

https://www.bauhaus.se/dorrmatta-vebe-floorcoverings-gra-1m-pris-per-m

Den säljs enbart i varuhus. Finns som grå och antracit. Finns i en och två meters bredd. Skärs på plats i varuhuset, så du kan välja längd själv.

Denna matta tål ALLT, den absolut bästa matta som finns. Jag har den som dörrmatta, badrumsmatta, underlägg till matskålar och kattlåda samt på byrån där jag klipper hunden.

Håller i evigheter och tål utan problem vassa klor och tänder.

Enkel att hålla ren med dammsugaren.

Mina ser fortfarande nya ut, trots många års användning.

Trasmatta kanske? Håller väl inte för evigt men borde vara ganska tåligt, enkelt att hitta begagnat och billigt.
Njä, det ska vara något som går att klippa en bit av och häfta fast.
Om du bor i närheten av Bauhaus har de denna dörrmatta på metervara

https://www.bauhaus.se/dorrmatta-vebe-floorcoverings-gra-1m-pris-per-m

Den säljs enbart i varuhus. Finns som grå och antracit. Finns i en och två meters bredd. Skärs på plats i varuhuset, så du kan välja längd själv.

Denna matta tål ALLT, den absolut bästa matta som finns. Jag har den som dörrmatta, badrumsmatta, underlägg till matskålar och kattlåda samt på byrån där jag klipper hunden.

Håller i evigheter och tål utan problem vassa klor och tänder.

Enkel att hålla ren med dammsugaren.

Mina ser fortfarande nya ut, trots många års användning.
Tack för tips, får kika på det! :)

Om du inte har bauhaus i närheten så har dollarstore liknande. Min katt blev bara 9 år men trots flitig användning syns det inte på mattan att den var hennes favorit att kloa på. De säljs inte på metervara där utan som färdig matta med gummikant runt men den går ju att klippa till.

Liknande trådar

• Fyspray el liknande?
  • Hur rädda soffan från klösdöden?
  • O
    Översocial katt, hur gör man?
  • Grannens katt har tagit över min uteplats!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka