Bukefalos 28 år!

klubbförsäkring

Sv: klubbförsäkring

*kl*
Tänkte bara avsluta med en "glad" historia.
Det där med att parera med sin egen hund i kopplet vid anfall av annan hund, det fungerar om man har en hund som inte är hundilsk. Annars är det säkert svårt att hinna med.
Vi har blivit påflugna och det skedde så snabbt att jag hann inte gå emot och skrämma den hunden, min är bara unghund och det gick lätt att hålla honom på min sida och "slå" mot den andre. Min hade aldrig varit med om denna situation förr och lämnade över allt till mig, jag var ledaren som skyddade honom, han snurrade runt vid min sida när jag behövde snurra runt och parera mot påhoppen från den andre hunden. Jag fick använda våld mot den andre för den gav sig inte.

Nu fungerade detta bra med min hund men det måste vara bra mycket svårare om man har en hund som svarar emot. Det blir svårt att hålla isär. Jag trodde att min hund skulle få men av detta men det enda som hände var att jag växte som ledare. Jag fixade situationen och det känns bra när man har en stor schäfer, och det var en olyckshändelse att den andre hunden kom lös.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 000
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 848
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under...
2
Svar
29
· Visningar
1 361
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp