Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jo ja ska tävla i en klubbtävling i hoppning på klubben. (där min häst även står) Vad jag har förstått så behöver man inte ha krönt kort. Men min pålle har inget pass. Det är borttappat men ett duplikat är på g. Men eftersom hästen står på anstalten så borde jag kanske få vara med endå? Fråga 2 = Man kan tävla clear round och "vanlig". Det står att det finns A och B på alla höjder. Vad är skillnaden? Tacksam för hjälp
Pass behövs inte på klubbtävlingar, kommer dock inte ihåg hur det är med vaccinationsintyg?
Avdelning A innebär att de i klassen tävlar mot varandra. Vanligen brukar bedömningen vara A:0/A:0 vilket innebär att man först rider en grundomgång, klarar man den felfritt rider man omhoppning och den i klassen som rider på minst antal fel och snabbast tid vinner.
Avdelning B innebär att man tävlar mot sig själv, en clear round, så är man felfri och inom maxtiden får man rosett
det är ju bara att välja om du vill tävla i den vanliga klassen (A) eller i unghästs klassen (B). det är samma höjd och ibland samma bana man rider, så om du vill tävla mot de andra i klassen så bör du välja avdelning A. och om du bara vill tävla för att pröva på och träna för att det är kul så kan du ta avdelning B. tävla= A träna=B
Hundavel & Ras Ullkammning är också ett måste utöver själva trimmningen.
Nu har jag förvisso Dvärgschnauzer som har lite mer pälsvård men 20 min per...