Km och veckans ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom precis på att jag inte skrivit om förra helgens KM-äventyr så det får bli ett kombi-inlägg.

Hur KM gick kan sammanfattas i två ord: Åt helvete!
Meningen att en i Stockholmscupen skulle hjälpa mig under tävlingen eftersom jag skulle rida själv, men det gick sådär. Hon är jättegullig och trevlig på alla sett och vis men tävlingsarrangör är hon inte.
Nu upptäckte jag vid prisutdelningen att priserna var inte framtagna, så jag springer och hämtar dom (15 minuter kvar innan jag ska vara ute på framridning pust pust) delar ut priserna (5 minuter kvar) springer som en galning till stallet (flämt) sadlar, tränsar, på med kavajen och ut i ridhuset.
Min snälla instruktör var där och hjälpte till att pusha men vad hjälper det när man får hjärnsläpp inne på banan och inte minns VAR skulle man rida långa diagonaler och VAR skulle dom vara korta :confused:. När man dessutom efter skritten glömmer bort att det INTE är lättridning, ja då är det bara att skratta åt eländet (Min placering? Sist)
Jaja, dottern kom i allafall trea bland ponnierna, duktigt gjort med tanka på att ettan och tvåan är fina dressyrponnier och hon rider en liten tjock fjording (men söt är han) han var dock så snäll att han inte gnäggade en enda gång under själva programmet den här gången.

Lektionen i går gick........jaaa?
Hade Marcos, en stor tung irländsk hopphäst.
Han hade gått en lektion men hunnit stått en timme och vilat upp sig lite . De gick väl bra, men var väl ingen direkt aha-upplevelse. Han är faktiskt lite tråkig ibland, igår gjorde han det han skulle varken mer eller mindre.
Skänkelvikningar längs långsidan, inte direkt min favoritövning.

Ridskolan har haft en ny ponny på prov, jättesöt och välutbildad.......men totalt livsfarlig för lite ovana elever. Nu ska den lämnas tillbaka pga att ett flertal elever åkt av senaste gången hade den tydligen betett sig riktigt farligt.
Fick veta häromdagen att den tydligen varit på prov hos en anna ridskola i närheten och betett sig lika dant där. Förstår inte hur man med gått samvete kan skicka en sån ponny till en ridskola?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske kommer låta jätte dumt men jag vill skriva lite om i tisdags. Och det som hände då var att jag försökte att ta själv mord...
2
Svar
27
· Visningar
2 316
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 063
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 762
Senast: Motacilla
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 294
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp