Bukefalos 28 år!

Knäpper i kotleden...

HannaZ

Trådstartare
En häst i stallet ville inte stödja på hö bak idag. Hon är inte jättehalt i rörelse men stödde ogärna på det benet när hon stod i gången, såg ut som om hon stödde på det senare när hon stod i boxen.

Hur som helst, när man böjer kotleden så kan man känna ett knäpp i leden. Endast på detta benet.

Vad skulle det kunna var? Benbit/brosk etc?

//Hanna
 
Om det bli vacuum i leden kan det knäppa. Det är oftast ofarligt om de knäpper någon gång ibland bara (som det kan knäppa i ens egna leder). Men knäpper det hela tiden skulle jag kolla upp det.

Att en lös benbit skulle knäppa utan att ge en stor smärtreaktion känns osannolikt. Brosk kanske kan knäppa, det vet jag faktiskt inte. Jag har som sagt fått den där förklaring med vacuum
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 329
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 952
Senast: lizzie
·
Hästvård Tänkte jag skulle ringa kliniken imorgon och höra mig för vad de tror, men skadar ju inte att bolla lite tankar innan dess. Min häst...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp